علاءالدینی در مراسم تجلیل از خانواده‌ شهدای جوان دماوند: مذاکره‌کنندگان 175 شهید غواص را الگوی خود قرار دهند

22-500x300امام جمعه دماوند گفت: امروز گروه مذاکره‌کننده ایرانی باید 175 شهید غواص را که دست‌بسته زنده‌ به‌ گور شدند، اما زیر بار زورگویی‌های دشمنان نرفتند، الگوی خود قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی تارود، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد علاءالدینی در مراسم تجلیل از خانواده‌های شهدای جوان شهرستان دماوند به‌ مناسبت فرارسیدن میلاد فرخنده جوان کربلا اظهار داشت: امشب از پدران و مادرانی که فرزندان جوان خود را در راه اسلام تقدیم کردند، با تقدیم هدایایی تجلیل کردیم.

وی خاطر نشانکرد: در مراسم تجلیل از خانواده شهدای جوان دماوند از پدران شهید صدیفی که دو فرزند جوان خود را تقدیم دفاع از مرز و بوم کرده بود، قدردانی ویژه شد.

علاء‌الدینی افزود: پدر شهیدان صدیفی به‌خاطر اینکه نامش علی‌اکبر و دارای دو شهید به نام‌های ناصر و صادق بود، سه هدیه را به همین منظور دریافت کرد.

امام جمعه دماوند با تأکید بر تبیین شخصیت حضرت علی‌اکبر (ع) بیان کرد: جوانان زیادی با الگو از جوان کربلا در مسیر انقلاب و دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه جامعه باید در بعد ترویج شهدای جوان برنامه‌ریزی کند و در این راستا گام بردارد، گفت: قطعاً باید همایش‌هایی در قالب شهدای جوان در راستای گرامیداشت تلاش و جان‌فشانی‌های آنها برگزار شود.

*مذاکره‌کنندگان 175 شهید غواص را الگوی خود قرار دهند

این مقام مسئول با بیان اینکه امروز دشمنان ظرفیت‌های فضای مجازی را در اختیار گرفته‌اند، اظهار داشت: نمونه آخر این تلاش‌ها، در بحث بازگشت پیکر مطهر 175 شهید غواص دست‌بسته کربلای چهار بعد از 20 سال مشاهده شد.

امام جمعه دماوند با بیان اینکه این موضوع بازتاب‌های گسترده‌ای پیدا کرد، بیان کرد: این امر در صحنه داخلی یک‌بار دیگر عزت و غیرت ایرانیان را به جوش آورد؛ اما در صحنه خارجی، دشمنان با دو نوع تبلیغات از این موضوع بهره‌برداری کردند.

علاءالدینی ادامه داد: نخست اینکه مدیریت هشت سال دفاع مقدس را زیر سئوال بردند که اگر فرماندهان ایرانی‌ها مدیریت قوی داشتند، این 175 غواص شهید نمی‌شدند؛ دوم اینکه شبهه ایجاد کردند که اگر عراقی‌ها در جنگ هشت ساله جوانان ما را شهید کردند، چرا اکنون به آن‌ها کمک می‌کنید.

وی با بیان اینکه جواب این شبهه‌ها را جوانان ایرانی در سالروز میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان دادند، افزود: جوانان ما در خصوص شبهه‌های دشمن پاسخ دادند که این صدامیان بودند که دست شهدای غواص را بستند و همین‌ها امروز سر شیعیان را از تن جدا می‌کنند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: جوانان در ادامه اعلام کردند که امروز کمک ما به صدام نیست، بلکه به ملت عراق کمک می‌کنیم؛ قطعاً در هشت سال دفاع مقدس صدام نماینده جبهه کفر بود که غرب به آن کمک می‌کرد، اما امروز مشاهده می‌کنیم که غرب از پیروزی مردم عراق نگران است.

علاءالدینی ادامه داد: امروز حمایت ایران از عراق در مبارزه با داعش تنها برای ایجاد امنیت در عراق نیست، بلکه امنیت کشور خودمان نیز مدنظر است و همچنین موضوع مهم دفاع از مرقدهای اهل‌بیت (ع) است که تمام مسلمانان امروز برای این موضوع تلاش می‌کنند و نمونه اخیر آن تشییع شهید افغانستانی مدافع حرم در شهر کیلان بود.

وی تأکید کرد: امروز کسانی که برای 175 شهید غواص دست‌بسته دلسوزی می‌کنند، همان کسانی هستند که با نفوذ در لشکر و گردان‌های ما باعث شهادت این غواص‌ها در عملیات کربلای چهار شدند؛ کربلای چهار را منافقین لو دادند و بعد امروز مشاهده می‌کنیم که منافقین هم‌پیمان با دشمن هستند.

امام جمعه دماوند گفت: امروز باید گروه مذاکره‌کننده ایرانی، 175 شهید غواص را که دست‌بسته زنده ‌به ‌گور شدند، اما زیر بار زورگویی‌های دشمنان نرفتند، الگوی خود قرار دهد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا