مدیر کل امور شهری و شوراهای استانداری تهران:

مدیریت هوشمند شهری در کیلان اولویت قرار گیرد/ سایه دستگاه نظارتی روز‌به‌روز روی مجموعه مدیریت شهری بیشتر می‌شود

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران با بیان اينکه مدیریت هوشمند شهری در کیلان اولویت قرار گیرد، گفت: سایه دستگاه نظارتی روز‌به‌روز روی مجموعه مدیریت شهری بیشتر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علیرضا طاهری‌نسب در آیین معارفه شهردار کیلان اظهار داشت: وضعیت شهرسازی و شهرنشینی در کشور روند افزایشی دارد؛ به‌طوری که ۷۰ درصد جمعیت را شهروندان تشکیل دادند که این عدد در استان تهران به ۹۰ درصد می‌رسد.

وی افزود: در هر کیلومتر مربع در استان تهران، حدود ۹۵۰ نفر ساکن داریم که این جمعیت در کشور به ۵۰ نفر می‌رسد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: همین عامل باعث حاشیه‌نشینی و ایجاد بافت فرسوده که از معضلات مدیریت شهری است به خود دامن زده که سبب شده تا اختلاف طبقاتی بین شهروندان در مجموعه شهری احساس شود.

طاهری نسب عنوان کرد: در این راستا، ما شهروندان یک، دو سه، ناکارآمدی مدیریت شهری و اعتراضات اجتماعی را در این موضوع‌ها بیشتر مشاهده می‌کنیم.

وی افزود: این نشان می‌دهد که ما در بحث آموزش فرهنگی و اجتماعی ضعیف عمل کرده‌ایم.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: در مدیریت سوم شهری باید بتوانیم تشکیلات مدیریت شهری توسعه‌یافته را از حالت تشکیلات خدماتی و عمرانی به سمت فرهنگی و اجتماعی ببریم.

طاهری نسب بیان کرد: برای اینکه مدیران بتوانند در این بحث موفق عمل کنند، باید اول به شناخت و حل مسأله بپردازند.

وی گفت: این امر می‌طلبد که مدیران شاخص‌هایی را همراه خود داشته باشند که از جمله این شاخص‌ها، شناسایی منابع درآمدی پایدار است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران بیان کرد: یکی از مهمترین و استراتژیک‌ترین اقدام در ایجاد درآمد پایدار، موضوع شناسایی منابع درآمدی است.

طاهری نسب ادامه داد: اگر مدیران شهری به سمت ایجاد منابع درآمدی پایدار بروند، به‌جای شهرفروشی و تراکم‌فروشی و تخلفات ساختمانی می‌توانند شهر را به سمت و سویی هدایت کنند که مجموعه شهری به دنبال آن است.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران عنوان کرد: دومین موضوعی که در کنار درآمد پایدار خود را نشان می‌دهد، مدیریت هزینه است و مدیران شهری باید نسبت به هزینه‌های اضافی توجه کنند و روش‌های نوین جزو اولویت کارهایشان قرار گیرد تا در توسعه پایدار شهری نقش‌آفرینی کنند.

طاهری نسب گفت: موضوع سوم، بخش نظارتی شهرداری است؛ هرچقدر بخش نظارتی شهرداری کار خود را بیشتر با قدرت انجام دهد، می‌توانیم گلوگاه‌های فساد را شناسایی کرده و از آن جلوگیری کنیم.

وی تصريح کرد: حمایت از شهروندان مشارکتی و مشارکت‌خواه موضوع مهم دیگر است که اگر این حمایت شهروندان به یک نیاز اجتماعی تبدیل شود، می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه پایدار شهری داشته باشد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران ادامه داد: هویت شهری، فضای سبز و شهر پاک از موضوع‌های دیگری است که مدیران شهری باید به آن توجه خاص داشته باشند.

طاهری نسب گفت: هدف آینده همه مدیران شهری باید به سمت و سویی برود که بتوانند مدیریت هوشمند را در اولویت کار خود قرار دهند تا باعث افزایش بهبود زندگی و مسائل اقتصادی و اجتماعی شوند.

وی بیان کرد: شورا تبلور جمهوریت نظام است؛ جایگاه شورا، نظارتی است و این جایگاه باید بر دخالت‌ها فائق شود و شوراها این موضوع را در اولویت کارهای خود قرار دهند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران افزود: دانش و بینش مدیریت شهری باید جزو اولویت کاری شوراها باشد؛ ریل‌گذاری و نظارت از جمله اموری است که شورا باید در برنامه کاری خود داشته باشند.

طاهری نسب گفت: از نظر دفتر امور شهری و شوراها، رضایت‌مندی از فعالیت‌های علی کاظمی در مدت شهرداری و‌ سرپرستی حاصل بود.

وی تصريح کرد: دکتر پرج، از شهرداران با سابقه است که حتما با حضورشان در مجموعه مدیریت شهری کیلان، موجب تحولاتی می‌شود که سرمنشأ خیر و برکت برای مردم خواهد شد.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: مردم نیاز به خدمت‌رسانی دارند و همه ما خادمان مردم هستیم که باید درب اتاق مدیریت شهری به روی مردم باز باشد تا آنان بتوانند عدالت محوری و قانون‌مداری را در مجموعه مدیریت شهری مشاهده کنند.

طاهری نسب گفت: سایه دستگاه نظارتی روز‌به‌روز بر روی مجموعه مدیریت شهری و مدیریت محلی بیشتر می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا