رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند:

کمبود بودجه عامل نیمه‌کاره بودن پروژه 16 کلاسه مدرسه ولیعصر(عج) جیلارد دماوند/ پروژه مدرسه ولیعصر(عج) دماوند تاکنون حدود 30 درصد پیشرفت داشته است/ ساخت مدرسه‌ 15 کلاسه در مسکن مهر گیلاوند فقط در حد مصوبه باقی ماند

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند با بیان اینکه کمبود بودجه عامل نیمه‌کاره بودن پروژه 16 کلاسه مدرسه ولیعصر(عج)جیلارد است، گفت: ساخت مدرسه‌ 15 کلاسه در مسکن مهر گیلاوند فقط در حد مصوبه استانی باقی ماند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مهرداد پورفتحی در گفت‌وگویی اظهار کرد: مدرسه ولیعصر(عج) واقع در جیلارد، تقریباً 8 سالی است که به دلیل کمبود بودجه به صورت نیمه‌کاره رها شده است؛ مقرر بود که این پروژه 16 کلاسه توسط اداره کل نوسازی مدارس انجام شود و تاکنون حدود 30 درصد از آن پیش رفته است، اما متأسفانه با وجود تراکم بالای دانش‌آموزان در مرکز شهر، این پروژه کماکان بلاتکلیف است.

وی افزود: هرچند اداره کل نوسازی مدارس صحبت از اعتبارات بودجه‌ای این پروژه به میان آورده است، اما این امر بعید به نظر می‌رسد؛ البته نماینده شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی پیگیر موضوع است؛ چرا که شدیداً به این مدرسه در مرکز شهر نیاز داریم.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند ادامه داد: با توجه به اینکه ساخت پروژه مذکور بر عهده اداره کل نوسازی مدارس است، اما در صورت همکاری افراد خیر، قطعاً استقبال می‌کنیم تا این پروژه تکمیل شود، اما با توجه به شرایط اقتصادی، تاکنون خیری در این خصوص اعلام آمادگی نکرده است.

*ساخت مدرسه‌ 15 کلاسه در مسکن مهر گیلاوند فقط در حد مصوبه باقی مانده است

پورفتحی اشاره‌ای نیز به ساخت مدرسه در مسکن مهر گیلاوند داشت و عنوان کرد: با توجه به رشد جمعیت در مسکن مهر، یک مدرسه در آن توسط اداره کل نوسازی مدارس ساخته شده که اکنون در دو شیفت در مقطع ابتدایی فعالیت دارد؛ اما اگر مدرسه‌ای دیگر در این محل ساخته شود، قطعاً تراکم دانش‌آموزان نیز کاهش خواهد یافت.

وی تأکید کرد: در سال گذشته کمیته برنامه‌ریزی استان با حضور استاندار وقت در شهرستان دماوند تشکیل شد و مصوب گردید که مدرسه‌ای 15 کلاسه در مسکن مهر ساخته شود که 50 درصد امر بر عهده اداره کل نوسازی و مابقی بر عهده مسکن ‌و شهرسازی باشد؛ اما متأسفانه تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، زمین را در اختیار قرار داده و نقشه آن را نیز مشخص کردیم؛ این امر بحرانی در سال‌های آینده خواهد بود، چرا که با توجه به کمبود فضای آموزشی و رشد جمعیت، در این قسمت دچار مشکل خواهیم شد.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند اظهار داشت: همچنین پیگیری‌هایی در خصوص ساخت مدرسه‌ای در جاده مرا انجام شده تا بنیاد برکت اقدام به ساخت آن کند، البته این امر هنوز در مرحله پیگیری‌های اداری است.

*تجهیز 4 مدرسه منطقه دماوند به سیستم پکیج در سال جاری

پورفتحی در خصوص تجهیز مدارس منطقه دماوند گفت: بسیاری از مدارس ما دارای پکیج و فضای فیزیکی مناسب هستند؛ اما هنوز در برخی مدارس موجود در روستاها، سیستم بخاری وجود دارد؛ البته اداره کل نوسازی هر سال سهمیه‌ای به مناطق اختصاص می‌دهد و به این ترتیب امسال 4 مدرسه در منطقه دماوند مجهز به سیستم پکیج شدند.

وی در خصوص وضعیت نیروی انسانی اداره آموزش و پرورش دماوند بیان کرد: تعداد نیروهای بازنشسته ما در حال افزایش است و به نظر می‌رسد که در سال آینده تعداد افراد بازنشسته بیشتر از افراد شاغل باشند و ما قطعاً با کمبود نیروی انسانی مواجه خواهیم بود.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند ادامه داد: در سال آینده حدود 170 نفر از نیروهای ما بازنشسته می‌شوند و این در حالی است که تعداد ورودی بسیار کم است؛ در این زمینه درخواستی داشتیم و امیدواریم که سهمیه دماوند در آزمون استخدامی و دانشگاه فرهنگیان افزایش یابد.

*100 مدرسه دولتی در منطقه دماوند موجود است/ 23 درصد از  مدارس منطقه دماوند به صورت خیرساز می‌باشد/ پیشرفت 50 درصدی در ساخت مدرسه‌ای در روستای سربندان

مهرداد پورفتحی در خصوص تعداد مدارس خیرساز در این منطقه بیان کرد: از تعداد 100 مدرسه دولتی موجود در منطقه دماوند، 23 درصد به صورت خیرساز است که در طول مدت 10 سال اخیر ساخته شده‌اند.

وی افزود: حدود 10 مدرسه در این منطقه توسط اداره کل نوسازی مدارس ساخته شده است و مابقی مدارس، قدمتی بالغ بر 30 سال دارند که باید بازسازی شوند؛ به طورکلی حدود 50 مدرسه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه دماوند ساخته شده که اینک باید مورد بازسازی قرار گیرد و ضرورت این امر در خصوص مدارس روستایی بیشتر است.

رئیس اداره آموزش و پرورش دماوند بیان کرد: از زمان انتصاب بنده در سال 95 تاکنون، دو مدرسه در این منطقه افتتاح شده و مدارسی نیز در شرف تکمیل است که از این میان می‌توان به هنرستان زینبیه اشاره کرد؛ در این خصوص مقرر بود که این هنرستان در مهرماه سال جاری تحویل داده شود، اما متأسفانه این امر محقق نگردید و انشالله برای سال تحصیلی آینده آماده تحویل خواهد بود.

پورفتحی ادامه داد: همچنین مدرسه‌ای در سربندان در حال ساخت است که تاکنون حدود 50 درصد پیشرفت داشته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا