سرپرست شهرداری دماوند:

مجوز جذب نیروی انسانی جدید برای ایستگاه آتشنشانی دماوند داده نمی‌شود/ امکانات کافی برای راه‌اندازی ایستگاه جدید آتشنشانی در دماوند داریم/ در ایستگاه آتشنشانی مشا با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم

سرپرست شهرداری دماوند با بیان اينکه مجوز جذب نیروی انسانی جدید برای ایستگاه آتشنشانی دماوند داده نمی‌شود، گفت: امکانات کافی برای راه‌اندازی ایستگاه جدید آتشنشانی در دماوند داریم.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، محمود بهرامی در آیین تجلیل از آتش‌نشانان شهر دماوند اظهار داشت: در برخی از کشورها از جمله ایران، وظیفه آتشنشانی تنها به اطفای حریق خلاصه نمی‌شود و وظایف دیگری در حوزه ایمنی نیز دارند و در این راه از جان خود برای نجات مردم مایه می‌گذارند.

وی افزود: نیروهای آتشنشانی برای مقابله با هر نوع آتشسوزی کوچک و بزرگی به محل حادثه اعزام می‌شوند اما علاوه بر این وظایف دیگری هم دارند که عبارتند از نجات مفقود شدگان در زیر آوار ساختمان، نجات از آسانسور و خودروهای تصادفی و مقابله با سقوط اجسام، درختان، ارتفاع و… که احتمال خطر برای شهروندان دارند.

سرپرست شهرداری دماوند ادامه داد: همچنین نجات سقوط کنندگان به درون چاه و استخر و کانال آب، مقابله با حیوانات وحشی و موذی، نجات مصدومان در مقابل دستگاه‌های برقی از دیگر وظایف آتشنشانان می‌باشد، آنها در هر مکانی که جان و مال شهروندان در خطر باشد حضور پیدا می‌کنند.

بهرامی گفت: در ایستگاه آتشنشانی مشا با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم و 23 نفر از چارت سازمانی خالی است که برای رفع مشکل پیگیری‌های بسیاری کردیم اما باید منتظر برگزاری آزمون سراسری باشیم.

وی تصریح کرد: امکانات کافی برای راه‌اندازی ایستگاه آتشنشانی را داریم اما نیرو نداریم، خوشبختانه نیروهای داوطلب و بازنشسته با اولین تماس به داد ما می‌رسند و کمک رسان ما هستند که اگر آنها نبودند نمی‌توانستیم به درستی به مردم خدمات دهی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا