مجالس قرآنی باید در شهرستان دماوند تقویت شود و گسترش پیدا کند/ حضور معنادار مردم در مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید اصلانی پیام روشنی برای دشمنان ایران داشت/ مردم و روحانیت در کنار هم هستند

امام جمعه دماوند گفت: مجالس قرآنی باید در شهرستان دماوند تقویت شود و گسترش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی امروز در خطبه های نماز جمعه دماوند که در مسجد جامع شهر برگزار شد، با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه تقرب به خدا و روزه داری، تلاوت قرآن و اصلاح ذات البین است، اظهار داشت: برقراری صلح و صفا بین مردم مسلمان و جلوگیری از اتلاف و دشمنی آنها با هم، دستور مهم اسلام برای حفظ جامعه اسلامی است.

وی با بیان اینکه شیطان می خواهد بین مردم مسلمان دشمنی و کینه ایجاد کند و بین آنان بغض و نفرت بفکند، افزود: آمریکا و صهیونیست‌ها و تکفیری‌ها مصداق شیطان هستند چراکه منفعت آمریکا در ایجاد فتنه و اختلاف افکنی بین کشورهای مسلمان منطقه ما و تضعیف حکومت ها و وابسته کردن آنان به خود است.

خطیب جمعه دماوند بیان داشت: گروه های تروریستی تکفیری خطری برای همه مردم جهان هستند، همه ادیان باید خطر وهابیت را جدی بگیرند؛ شیعه و سنی سالهاست که با برادری در کنار هم زندگی کردند، اما تفکر وهابیت تکفیری به دنبال از بین بردن اتحاد مسلمین است.

این مقام مسئول با اشاره به حادثه دلخراش تروریست سه روحانی انقلابی در حرم مطهر رضوی که حاصل تفکر باطل وهابی تکفیری است، گفت: شهادت دو نفر از سربازان امام زمان (ع) در لباس روحانیت و با زبان روزه در داخل حرم امام رضا علیه السلام دل مسلمانان و شیعیان را جریحه دار کرد.

حجت الاسلام فتاح دماوندی تصریح کرد: روحانیونی که در این حادثه زخمی و شهید شدند، جزء گروه‌های جهادی و خدمتگزار به محرومان بودند که آرزوی شهادت داشتند.

وی حضور معنادار مردم در مراسم تشییع و تدفین پیکر شهید اصلانی را پیام روشنی برای دشمنان ایران دانست و افزود: مردم و روحانیت در کنار هم هستند.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: به فراموشی سپردن مسئله فلسطین و قدس شریف و درگیر کردن کشورهای مقاومت به مسائل فرعی، سیاست صهیونیست ها برای ایجاد حاشیه امن وتنفس موقت برای رژیم اسرائیل است.

حجت الاسلام فتاح دماوند با اشاره به اینکه قبول آتش بس در یمن پیروزی بزرگی برای محور مقاومت است چراکه آل سعود مجبور شد موقتا عقب‌نشینی کند، گفت: نوار غزه و کرانه باختری دو پایگاه مقاومت هستند که این روزها و شب ها خواب را از چشمان اشغالگران ربوده اند؛روز قدس روز اوج ابراز نفرت از اشغالگران صهیونیست است، مسلمین جهان باید برای روز قدس آماده شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان باید مجالس قرآنی در شهرستان دماوند تقویت شود و گسترش یابد، گفت: متاسفانه در شهرستان دماوند موقوفات قرآنی بسیار کم است، دوستداران قرآنی از فرصت ماه مبارک رمضان برای انجام وقف قرآنی و پشتیبانی از فعالان قرآنی استفاده کنند؛ وقف برای فعالیت‌های قرآنی مصداق زنده نگه داشتن بزرگترین معروف و موجب خوشنودی قلب پیامبر اکرم (ص) است.

انتهای پبام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا