مانع تراشی بخشنامه حوزه آبریز سد ماملو جهت اجرای طرح پروژه مسکن ملی در شهرستان دماوند

بخشنامه حوزه آبریز سد ماملو از سوی شورای امنیت عالی کشور مانعی برزگ برای اجرای طرح جهش مسکن ملی در شهرستان دماوند ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، متاسفانه این بخشنامه نه تنها سياست‌های دولت سیزدهم در شهرستان دماوند برای جهش مسکن ملی با مشکلات اساسي مواجه کرده است که هیچ‌گونه اصلاح و راهکاری هم برای پیشنهاد نشده است.

از طرفی دیگر هم بخشنامه حوزه آبریز سد ماملو برای راه‌اندازی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و دامپروری نیز موانعی جدی پیش‌روی بهره‌برداران گذاشته است که در گزارشات بعد به آن خواهیم پرداخت.

*ضرورت‌ بازنگری حوضه آبریز سد ماملو جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان دماوند

احمد همتی، رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: با بررسی مصوبات جلسات قبل مشخص شد که عمده مشکلات مربوط به تحویل زمین جدید به بنیاد مسکن است.

وی افزود: اراضی پیشنهادی به اداره کل جهت الحاق به محدوده شهر و اکثر اراضی حوضه آبریز سد ماملو به مشکل خورده‌اند.

رئیس اداره مسکن و شهرسازی شهرستان دماوند گفت: یک محدوده 60 هکتاری نیز به مهرآباد پیشنهاد دادیم که علیرغم پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده نتیجه مثبتی حاصل نشده است لذا می‌طلبد که پیگیری ویژه‌ای در بازنگری حوضه آبریز سد ماملو انجام و مساعدت استانداری صورت گیرد.

*تخصیص زمین 60 هکتاری مهرآباد برای اجرای نهضت ملی در شهرستان دماوند نیاز به تاییده اداره کل محیط زیست استان تهران دارد

نقی میرزاکریمی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در نهضت ملی مسکن وجود دارد بحث موافقت اداره کل محیط زیست استان تهران با زمین 60 هکتاری برای مهرآباد است.

وی افزود: در این باره مکاتبه‌ای از بنیاد مسکن وجود دارد و مقرر است در این مکان سیستم تصفیه خانه احداث شود و یا اینکه خودشان متعهد شوند که این سیستم را راه اندازی کنند اما اداره کل محیط زیست این موضوع را نمی‌‌پذیرد و قابل قبول کمیته فنی نیست.

میرزاکریمی ادامه داد: یک راهکار مطرح شده و اگر آبفای شهری بپذیرد قبل از احداث بناها اجرای این پروژه راه‌اندازی خواهد شد و رسما پروژه و برنامه را اعلام می‌کنیم و با بازدید مشترک در سطح شهرستان اقدامات انجام شده را به کمیته فنی استان ارسال می‌کنیم.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند ادامه داد: در موضوع سازمان مدیریت و حریم کیفی نیز اختلاف در سطح استان است و به علت عدم پاسخگویی به مطالبات مردم مجددا اداره کل با آب منطقه استان مکابته کرده است تا محیط زیست بتواند جواب استعلام را بدهد.

وی تصریح کرد: اگر این دو اقدام انجام شود می‌توان موضوع را مجددا در کمیته فنی مطرح کرد تا مشکل زمین 60 هکتاری حل ‌شود و اگر حل نشد می‌توانیم از حوضه آبریز سد ماملو خارج کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا