رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند:

لکه‌گیری آسفالت ۲۵۰ کیلومتر از راه‌ محورهای اصلی شهرستان دماوند/ بیش از ۸۵ کیلومتر از راه‌های اصلی شهرستان دماوند خط‌کشی شد

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند از لکه‌گیری آسفالت ۲۵۰ کیلومتر از راه‌ محورهای اصلی این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از ۸۵ کیلومتر از راه‌های اصلی شهرستان دماوند خط‌کشی شد.

شورش احمدی خطیر در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: در فصل سرما عملیات لکه گیری در جاده‌ها اجرا نمی‌شود اما از کارخانه گچ جبل تا دلیچایی 250 کیلومتر از راه‌های اصلی شهرستان دماوند اخیرا لکه گیری شده است.

وی افزود: لکه گیری روستاهای گرمابسرد، اوچونک، دلیچایی و هویر و… مدنظر هستند و برای گازرسانی نیز اتفاقات مثبتی افتاده است اما متاسفانه کامل نیستند.

*رفع پیچ حادثه‌خیز جاده کلاک  به سمت مشهد در دستور کار است

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند بیان کرد: جاده کلاک  به سمت مشهد به علت پیچ تندی که دارد در دستور کار قرار گرفته و امید است به زودی حادثه خیز بودن این جاده رفع شود.

احمدی خطیر با بیان اینکه اداره راهداری بیشتر تابع دستور سازمان راهداری کشور است، تصریح کرد: از مردم درخواست می‌کنیم که ساخت و ساز غیرمجاز نداشته باشند زیرا اموالشان مورد تخریب قرار می‌گیرد و مالشان از بین می‌رود همچنین ممکن است اختلافاتی بین مردم و عوامل راهداری پیش آید.

وی بیان کرد: مردم حتما قبل از ساخت و ساز تحقیق کنند، راهداری قصد تخریب ندارد و اگر راه وجود داشته باشد حتما راه را نشان می‌دهد، قشر راهداری ضعیف و دردمند است و نیاز است به کارگران این حوزه با دید مثبت توجه شود.

*ساخت و سازهای غیرمجاز حریم راه در محدوده‌های آبسرد، جابان و سیدآباد و سربندان

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند گفت: در حریم راه در محدوده‌های آبسرد، جابان و سیدآباد و سربندان ساخت و سازهای غیرمجاز صورت گرفته است و همچنین از اسلام آباد تا آبسرد دستفروشان افزایش پیدا کرده‌اند.

احمدی خطیر عنوان کرد: سازمان راهداری حفظ و صیانت از راه را برعهده دارد اما ساخت و سازهای غیرمجاز مشکلاتی را ایجاد کرده اند اما امید است با کمک مسئولان و اجرای طرح‌های جدید اتفاقات مثبتی برای جاوان و سربندان و سیدآباد را شاهد باشیم.

وی افزود: برای سه راهی مهرآباد نیز طرح‌هایی در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در نظر گرفته شده است.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوندادامه داد: طی سه روزی که خدمت رسانی به این شهرستان را برعهده گرفته‌ام اتفاقات مثبتی انجام شده است و اولین اقدام در زمینه پیچ تنگه بولان بود که یک نقطه پرحادثه بود اما با کمک ماشین آلات راهداری شانه خاکی را اصلاح کردیم و در کیلان نیز این اقدام انجام شد.

*اصلاح شانه خاکی در پیچ حادثه‌خیز جاده کیلان – ایوانکی محدوده بولان

احمدی خطیر تصریح کرد: گاردریل‌های دو پل به سرقت رفته بودند که ادوات لازم تامین شده و طی چند روز آینده برای نصب آنها اقدام می‌شود، نیوجرسی‌های قله جبل جاروپ شده و تنگه بولان نیز طی چند روز آینده ایمن خواهد شد.

وی گفت: خط کشی جاده‌های کیلان و ساران به طول 28 کیلومتر امروز انجام شده و 55 کیلومتر از آن نیز قبلا انجام شده که بازتاب مناسبی داشته است و طی چند روز آینده خط کشی لاین وسط کل محور نیز انجام می‌شود.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند عنوان کرد: برای محورهای روستایی و شریانی معاونت جدیدی ایجاد شده و اکیپ جدیدی تحت عنوان ریاست راه‌های روستایی تشکیل و قراردادی در جهت رسیدگی و لکه گیری راه‌های روستایی منعقد شده است.

احمدی خطیر افزود: در تنگه بولان نیز دو روز گذشته نشستی در این رابطه تشکیل شده و امید است اتفاقات مثبتی را شاهد شویم.

وی ادامه داد: تابلوها و علائم جاده‌ای دچار نقص هستند و در تلاش هستیم تا پایان هفته بعد تابلوها حاضر شوند، در دوربرگردان‌ها به علت ترافیک مشکلاتی وجود دارد که دستورات لازم در این رابطه از اداره کل اخذ شده و تا اوایل آبان تمام دوربرگردان‌ها مجهز به تابلوهای جدید میشوند.

رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دماوند گفت: در برخی نقاط تابلوهای جدید نصب خواهند شد و در محدوده آبسرد تا سیدآباد نیز نقاطی فاقد تابلو روی گاردریل هستند و سعی می‌کنیم قبل از بارش برف اقدامات لازم انجام شود.

احمدی خطیر بیان کرد: 3 راهدارخانه فعال هستند و یک راهدارخانه دیگر اضافه خواهد شد که در این مکان‌ها به اندازه کافی نمک برای زمستان دپو شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا