توجه به دماوند به عنوان 11 شهر نمونه گردشگری ایران

توجه به زیرساخت‌های لازم برای توسعه گردشگری در دماوند در نشست بررسی ظرفیت‌های این کهن‌شهر مورد تأکید قرار گرفت.

به گزارش تارود نشست بررسی ظرفیت‌های دماوند به عنوان یکی از 11 شهر نمونه گردشگری کشور در حالی برگزار شد که بر لزوم تأمین و توجه به زیرساخت‌های لازم برای توسعه حوزه گردشگری در این شهر تأکید شد.

در این نشست دماوند به عنوان یکی از 11 شهر نمونه گردشگری کشور با حضور نماینده تام‌الاختیار معاون سرمایه‌گذاری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، فرماندار شهرستان دماوند و معاونان برنامه‌ریزی و سیاسی انتظامی وی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری این شهرستان، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر دماوند در سالن نشست‌های فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند در ابتدای این نشست با اشاره به تصویب 11 شهر نمونه گردشگری توسط هیئت دولت اظهار داشت: دماوند نیز به عنوان یکی از 11 شهر نمونه گردشگری کشور از سوی هیئت دولت انتخاب شده است.

ابراهیم اکبری با بیان اینکه در ارتباط با چالش‌ها، شناسایی ظرفیت‌های منطقه دماوند به ویژه مسائل فرهنگی نشستی را به همراه نماینده معاون سرمایه‌گذاری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با امام جمعه دماوند داشتیم، افزود: امام جمعه دماوند در این نشست با استقبالی گرم، راه‌کارهایی را نیز در این ارتباط مطرح کرد.

وی در پایان متذکر شد: قطعاً همه باید تلاش کنیم تا دماوند بتواند جایگاه اصلی خود را پیدا و همواره بتواند در مسیر توسعه و پیشرفت حرکت کند.

*تکمیل پروژه‌های گردشگری در دماوند

فرماندار شهرستان دماوند از تکمیل پروژه‌های گردشگری در بام ایران خبر داد.

ناصر محمودی‌فرد امشب در نشست بررسی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دماوند با بیان اینکه عنوان «شهر نمونه گردشگری» برای این شهر بسیار ارزشمند است، اظهار داشت: این موضوع از درون می‌تواند با ایجاد اعتماد به نفس در شهرها و استفاده مناسب آنها از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های خود شود.

محمودی‌فرد افزود: در گذشته از ظرفیت‌های گردشگری شهرستان دماوند به نحو مطلوبی استفاده نشده است و گردشگری با شعار توسعه پیدا نمی‌کند و باید زیرساخت‌های لازم تأمین شود که متأسفانه عقب‌افتادگی‌هایی در این خصوص وجود دارد.

وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید سعی شده تا نگاه ویژه‌ای به مقوله گردشگری در شهرستان دماوند شود، بیان کرد: در این زمینه، پروژه‌های گردشگری که به صورت نیمه‌کاره رها شده بود را به طور مجدد فعال و نسبت به تکمیل آنها اقدام کردیم و درصدد بودیم تا مشکلات آنها را همچون پروژه سرخه‌پلنگان برطرف سازیم.

فرماندار شهرستان دماوند، شهر دماوند را به لحاظ فرهنگی خاص دانست و گفت: خوشبختانه مشکلات پروژه‌های مختلف در دماوند رفع شده و اکنون سرمایه‌گذاران دیگر با در بسته مواجه نمی‌شوند، نگاه دولت نیز بر این بوده تا از ظرفیت‌های خارج از منطقه استفاده شود.

محمودی‌فرد با اشاره به اقدامات مطلوب شهرداری دماوند تصریح کرد: شهرداری دماوند توانست با عملکرد مطلوب خود سایت گردشگری چشمه اعلا را ساماندهی کند و با تشکیل شورای سرمایه‌گذاری توانسته است فعالیت خوبی در یک سال گذشته داشته باشد.

*پیش‌بینی 25 پروژه سرمایه‌گذاری در دماوند

شهردار دماوند از پیش‌بینی 25 پروژه سرمایه‌گذاری در دماوند خبر داد.

عباس صفری امشب با تأکید بر اینکه باید برای شهر نمونه گردشگری زیرساخت‌های آن را تعریف کنیم، اظهار داشت: می‌توانیم با شهری نمونه در حوزه گردشگری، توسعه اقتصادی را برای آن به همراه داشته باشیم.

شهردار دماوند با اشاره به تهیه طرح جامع سرمایه‌گذاری در دماوند افزود: بر اساس این طرح، تمام املاک، قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها شناسایی می‌شوند و می‌توان به صورت مجموعه‌ای آن را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار داد.

وی با بیان اینکه قابلیت‌ها و کاربری‌های گردشگری در دماوند را پهنه‌بندی کرده‌ایم، تصریح کرد: در این زمینه، تاکنون با استفاده از مشاوران سرمایه‌گذاری، 25 پروژه در عناوین مختلف پیش‌بینی شده است.

شهردار دماوند این پروژه‌ها را با رویکرد گردشگری دانست و گفت: سعی کردیم با تأسیس مؤسسه علمی و پژوهشی که نیروهای قوی در آن حضور دارند، زیرساخت‌های شورای سرمایه‌گذاری را مهیا سازیم.

صفری با بیان اینکه در شورای سرمایه‌گذاری دماوند گام‌های خوبی برداشته شده است، ادامه داد: همچنین باید فضاهای مشترک بین میراث فرهنگی و شهرداری‌ها دیده شود تا بتوانیم در راستای توسعه گردشگری حرکت کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا