لزوم تقویت اقامه نماز جمعه در آبسرد

سیداحمد میرشریفی آبسردامام جمعه آبسرد بر لزوم تقویت اقامه نماز جمعه در شهر آبسرد تأکید کرد و گفت: نماز جمعه باید با حضور نمازگزاران تقویت شود.

به گزارش تارود، حجت‏ الاسلام و المسلمین سید احمد میرشریفی ظهر امروز در آیین خطبه‌ های نماز جمعه آبسرد در میعادگاه نماز جمعه این شهر با اشاره به 14 مرداد ماه سالروز تأسیس نهاد نماز جمعه در شهر آبسرد اظهار کرد: نهاد نماز جمعه شهر آبسرد در 14 مرداد ماه سال 90 مصادف با آغاز ماه مبارک رمضان تأسیس شد.

وی با بیان اینکه این عنایتی است که خداوند متعال نسبت به شهر آبسرد داشته‌ است، افزود: در این بین، از همه کسانی که زمینه حضور این نهاد در شهر آبسرد را فراهم ساختند، قدردانی می‌کنم.

امام جمعه آبسرد ادامه داد: از شورای اسلامی سابق این شهر به خاطر تلاش های بی‌ وقفه آن‌ها برای تأسیس نهاد نماز جمعه تقدیر می‌کنم و توفیقات روزافزون را برای آن‌ها خواستارم.

میرشریفی با بیان اینکه نهاد نماز جمعه آبسرد وارد سن چهار سالگی خود می‌شود، گفت: نماز جمعه باید با حضور نمازگزاران تقویت شود و تاکنون مشکلی در برگزاری نماز جمعه این شهر وجود نداشته است.

وی با اشاره به برکات نماز جمعه تصریح کرد: نماز جمعه میراث بزرگ انقلاب اسلامی به حساب می‌آید که نخستین نماز جمعه به دستور امام راحل در پنجم مرداد ماه سال 1358 در تهران اقامه شد.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه اقامه نماز جمعه بهترین عنصر حفظ‌ کننده نظام است، گفت: نماز جمعه بهترین حامی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در زمان‌های تهدید آمیز و عادی است.

میرشریفی ادامه داد: وقتی که در سال‌های 59 و 60 شاهد حملات دشمنان بودیم، آن‌ چیزی که بسیار تأثیرگذار بود، اقامه نماز جمعه توسط رهبری بود.

وی با بیان اینکه نماز جمعه موجب تقوای الهی نیز می‌ شود، بیان کرد: همچنین نماز جمعه اجتماع مسلمانان را در کنار یکدیگر حفظ می‌کند و مرکز هدایت عمومی است.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه اقامه نماز جمعه برکات زیادی را برای شهرهای اطراف نیز به همراه داشته است، گفت: از این رو، اسباب برکات زیادی از باب اینکه یک نهاد دینی و مذهبی در شهر آبسرد آغاز به کار کرد، فراهم شده است.

میرشریفی با بیان اینکه اخبار مردم از سوی امام جمعه به مسئولان امر انتقال پیدا می‌کند، افزود: از روزی که نهاد نماز جمعه در آبسرد راه‌ اندازی شد، شاهد رزق و روزی خوبی در این شهر بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه بعضی‌ ها چشم ندارند اجتماع مسلمانان را در نماز جمعه ببینند، افزود: از این رو، امیدواریم خداوند متعال زمینه هدایت آن‌ ها را نیز فراهم سازد.

امام جمعه آبسرد با اشاره به تحولات غزه اظهار کرد: با وجود اینکه رژیم صهیونیستی از روز سه ‏شنبه برای فرار از دست مقاومت، عقب‏ نشینی کرده است؛ اما این جنگ 30 روزه ثمرات خوبی را برای مردم مظلوم غزه به همراه داشت.

میرشریفی افزود: در این بین، بسیاری از فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی مشکلات را به گردن یکدیگر انداختند و با عنایت خداوند متعال رژیم صهیونیستی در این جنگ شکست خورد.

وی با بیان اینکه همچنین این جنگ آثار مخرب زیادی را در پی داشت، خاطرنشان کرد: متاسفانه در حدود 400 دانش ‏آموز در این عملیات‌ ها به شهادت رسیدند و شمار زیادی مجروح شدند.

امام جمعه آبسرد با بیان اینکه یکی از نکات بسیار حائز اهمیت این است که مقاومت دیگر تنها نقش پدافندی نداشت، ادامه داد: در این جنگ، مقاومت توانست حملات بسیاری به سمت سرزمین‌های صهیونیست‌ نشین انجام دهد.

میرشریفی با بیان اینکه هیچ‌کدام از اهداف رژیم صهیونیستی در غزه محقق نشد، تصریح کرد: در ذهن‌ رژیم صهیونیستی نمی‌گنجید که مردم غزه در ماه مبارک رمضان بتوانند این طوری در مقابل حملات بی‌ شرمانه آن‌ ها مقاومت کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا