استاندار تهران:

لزوم استفاده از استعدادهای بومی برای انتخاب شهردار کیلان/ میزان رشد شهردار بومی برای شهر کیلان بیشتر است

استاندار تهران بر لزوم استفاده از استعدادهای بومی برای انتخاب شهردار کیلان تأکید کرد و گفت: میزان رشد شهردار بومی برای شهر کیلان بیشتر است.

به گزارش پایگاه خبری تارود، اعضای شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری کیلان صبح یکشنبه با علیرضا فخاری، استاندار تهران در خصوص ارائه گزارش عملکرد، پیگیری رفع مشکلات، مسائل مدیریت شهری دیدار و گفت‌وگو کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر و سرپرست شهرداری کیلان در این دیدار، گزارشی از روند اقدامات و تغییر و تحولات انجام شده طی چند ماه گذشته در شهر کیلان ارائه کردند.

استاندار تهران نیز در این دیدار، ضمن تقدیر از عملکرد مدیریت شهری کیلان اظهار کرد: کیلان از موهبت‌های الهی خوبی برخوردار بوده و حدود 70 سال دارای شهرداری است، یعنی از آن زمانی که هیچ کدام از مناطق جز دماوند این قدمت مدنیت را نداشتند، این موضوع به عنوان یک داشته بزرگ مطرح است که باید قدر آن را دانست.

علیرضا فخاری در خصوص روند انتخاب شهردار برای کیلان افزود: از استعدادهای شهر کیلان برای انتخاب شهردار باید استفاده شود.

وی ادامه داد: نخستین خاصیت شهردار بومی، ضد فساد بودن است؛ شهردار بومی به خاطر اینکه زندگی، سکونت، طرز فکر و عملکردش زیر ذره‌بین قرار دارد، کمتر در مسیر فساد قرار می‌گیرد و این خاصیت بومی بودن است.

استاندار تهران با بیان اینکه میزان رشد شهردار بومی نسبت به شهردار غیربومی بیشتر است، گفت: مطمئناً شهردار بومی تلاش می‌کند که از درون و داخل سازندگی بیشتری ایجاد کند.

فخاری تاکید کرد: در خصوص انتخاب شهردار، ما حق نداریم که انتخاب حداقلی داشته باشیم، اما باید توقع ما حداکثری باشد.

*اقدامات بیشتری در حوزه زیرساختی شهر کیلان انجام شود/ شورای کیلان برای 20 سال آینده شهر فکر کند/ مشارکت‌های مردمی در کیلان افزایش یابد

استاندار تهران با تأکید بر اینکه رضایت مردم برای سنجش عملکرد شهرداری ملاک است، تصریح کرد: وقتی سطح رضایت مردم یک شهر بالا باشد، نشان می‌دهد که مدیریت شهری موفق عمل کرده و کار خود را به خوبی انجام داده است.

فخاری بیان کرد: شوراها باید برای آینده‌نگری و آینده‌پژوهی شهر برنامه‌ریزی کنند و صرفاً به آسفالت و لکه‌گیری معابر نپردازند؛ این کارها جزو وظایف ذاتی شهرداری به عنوان مجری است؛ نباید شوراها به عنوان نمایندگان مردم به دنبال کارهای روزمره باشند.

وی با بیان اینکه توقع ما از شوراها این است که به موضوعات اساسی و زیرساختی بلند مدت بپردازند؛ خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر کیلان باید برای 20 سال آینده شهر فکر کند که این شهر به کجا می‌خواهد برسد.

استاندار تهران گفت: باید در حوزه زیرساختی شهر کیلان کار بیشتری انجام شود و در حوزه زیرساختی، می‌توان مشارکت‌های مردمی را افزایش داد؛ مردم می‌توانند در حوزه‌های فرهنگی، رفاهی و گردشگری منطقه که ظرفیت زیادی هم دارد، سرمایه‌گذاری کنند شوراها می توانند برای این منظور فرآیندسازی و اطمینان‌سازی کنند.

فخاری ادامه داد: درآمدهای جاری کیلان امروز نمی‌تواند تمام هزینه‌ها را تأمین کند و این کارهای جانبی است که می‌تواند درآمد پایدار ایجاد کند؛ شوراها باید برای این برنامه‌ریزی کنند تا ظرفیت‌ها تبدیل به فرصت‌های جدید شوند.

*شورای ششم کیلان به ایجاد زیرساخت‌ها توجه خوبی داشته است/ اجرای طرح‌های حوزه مسکن و گردشگری تغییرات اساسی در کیلان ایجاد خواهد کرد

پیمان آقاجان احمدی، رئیس شورای اسلامی شهر کیلان در دیدار با استاندار تهران ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات برای استاندار تهران و حضار جلسه همچنین تشکر بابت اختصاص وقت برای این نشست صمیمی گفت: مهندس فخاری یادگار دفاع مقدس، الگوی ولایت‌مداری و جهاد با کوله‌باری ارزنده از تجارب، اکنون در جایگاهی مهم قرار دارند که می گ‌تواند اثرات مفیدی برای استان تهران و شهرستان دماوند را به ارمغان آورد و دیدار امروز با ایشان برای ما کلاس درس بود.

وی افزود: اشراف کامل استاندار به منطقه و کیلان، اهمیت زیادی دارد که می‌تواند در پیشبرد امور موُثر باشد.

رئیس شورای اسلامی کیلان با اشاره به تاُکیدات فخاری گفت: شورای شهر کیلان این دوره به ایجاد زیرساخت‌ها توجه خوبی داشته و طرح‌های متعددی در زمینه مسکن و ایجاد مراکز گردشگری که می‌تواند در آینده شهر تغییرات اساسی ایجاد نماید را در دست طراحی و برنامه‌ریزی دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا