قلع و قمع ۵۰ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در سطح ۲ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه سربندان دماوند

۵۰ فقره ساخت‌وساز غیرمجاز در سطح ۲ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه سربندان شهرستان دماوند قلع و قمع شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، روز یکشنبه ۶ خردادماه در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی و حفظ و حراست از اراضی کشاورزی، ۵۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز شامل بنای نیمه کاره، دیوارکشی و قطعه‌بندی در اراضی سربندان تخریب شد.

در این عملیات تخریب ساخت‌سازهای غیرمجاز عوامل انتظامی و گشت امور اراضی شهرستان دماوند حضور داشتند.

طی این عملیات حدود ۴۲۲۰ مترمربع دیوارکشی‌، ۸۷۷ مترمربع بنای غیرمجاز و ۲۰ مترمربع آلاچیق در اراضی کشاورزی شهرستان دماوند تخریب گردید و حدود ۲۰ هزار و ۵۷۰ مترمربع از اراضی از دست سودجویان آزادسازی شد.

براساس قانون، هرگونه تغییرکاربری و تفکیک اراضی کشاورزی، ساخت وساز و دیوارکشی در مزارع و باغات بدون اخذ مجوز از شهرداری‌ها و امور اراضی ممنوع بوده و علاوه بر قلع و قمع بناهای احداث شده با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

شایان ذکر است به موجب قانون یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی قبل از عملیات تخریب نسبت به صدور اخطاریه و توقف عملیات غیرمجاز اقدام می‌نماید که در صورت عدم تمکین مالک مبنی بر جمع‌آوری مستحدثات غیرمجاز، با اخذ دستور قضایی نسبت به اعمال قانون اقدام می‌نماید.

سامانه تلفنی ۱۳۱ امور اراضی استان تهران شبانه‌روز آماده دریافت اطلاعات و گزارش‌های تغییر کاربری و ساخت و سازها در اراضی کشاورزی از سوی شهروندان است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا