فضا را باید برای توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرستان دماوند نا امن کرد/ لزوم تشدید نظارت بر کمپهای ترک اعتیاد شهرستان دماوند

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اينکه باید برای توزیع کنندگان مواد مخدر در شهرستان دماوند نا امن کرد، گفت: نظارت بر کمپ‌های ترک اعتیاد شهرستان دماوند تشدید پیدا کند.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، روز چهارشنبه، نهمین نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان دماوند به ریاست رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، حلیم زمهریر معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری، حجت‌الاسلام والمسلمین فتاح دماوندی امام جمعه شهرستان دماوند،  عابدین بخشدار مرکزی، امیری بخشدار رودهن،ولی‌زاده ، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران، سرهنگ فاضلی فرمانده انتظامی شهرستان، و اعضای این شورا در سالن جلسات شهید رجایی فرمانداری شهرستان دماوند برگزار شد.

لازم به ذکر است در این نشست در خصوص ارائه گزارش دستگاه‌های ذیربط مبنی بر میزان کشفیات مواد مخدر در سال جاری و ارائه گزارش در خصوص برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه پیشگیری و درمان مواد مخدر و آسیب‌ها از ابتدای سال جاری بحث و تبادل نظر شد.

فرماندار شهرستان دماوند در این نشست  با اشاره به استفاده از ظرفیت روحانیون، ائمه محترم جمعه، دانشگاهیان و نخبگان در جهت آسیب شناسی و ارائه راهکارهای علمی برای پیشگیری از اعتیاد گفت: در موضوع مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد مهمترین اقدام ، پیشگیری از گرایش نوجوانان و جوانان به مواد مخدر است و در این موضوع باید آموزش‌، هشدارها و آگاه سازی های لازم از خطرات آن مورد توجه ویژه قرار گیرد.

طاهرخانی با بیان اینکه مسئله مبارزه با مواد مخدر نیازمند عزم همگانی و همکاری همه جانبه دستگاه های متولی است گفت: فضا را باید برای توزیع کنندگان مواد مخدر نا امن کرد و مدارس و دانشگاه‌ها از کانون های اصلی اجرای برنامه های پیشگیرانه ستاد مبارزه با مواد مخدرند و دانش آموزان مهمترین جامعه هدف برنامه های پیشگیرانه ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند.

فرماندار شهرستان دماوند در پایان با اشاره به لزوم تشدید نظارت بر کمپهای ترک اعتیاد ادامه داد: کمپهای ترک اعتیاد در شهرستان دماوند باید مورد ارزیابی قرار گیرند تا بر روند درمان، آموزش و ترک اعتیاد افراد حاضر در این کمپهای نظارت شود و باید در شهرستان دماوند ترتیبی اتخاذ شود تا بعد از ترک افراد بیمار به مواد مخدر زمینه شغلی با معرفی قانونمند  آنان به کارخانجات شهرکهای صنعتی شهرستان توسط اداره کار و رفاه اجتماعی شهرستان فراهم گردد.

شایان ذکر است در این نشست حکم فرماندار شهرستان دماوند به سمت رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان دماوند به وی اعطاء شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا