فاز یک تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای رودهن و بومهن تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ با تکمیل مدل اول تصفیه‌خانه 350 هزار نفر در شهرهای رودهن و بومهن تحت پوشش قرار می‌گیرند

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو با بیان فاز یک تصفیه‌خانه فاضلاب شهرهای رودهن و بومهن تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با تکمیل مدل اول تصفیه‌خانه 350 هزار نفر در شهرهای رودهن و بومهن تحت پوشش قرار می‌گیرند.

احمد حیدری در گفت‌‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود اظهار داشت: امروز از مناطق رودهن، بومهن، دماوند و پردیس در خدمت مسئولان شهرستانی باشیم.

وی افزود: از دو سال گذشته قبل اقدامات خوبی در حوزه مسکن ملی و نهضت ملی مسکن و ساخت و سازهایی که در این منطقه صورت گرفته بود، موضوع آب و فاضلاب در این حوزه مشکلاتی وجود داشت که امروز در این بازدید مشاهده شد که اقدامات خوبی صورت گرفته و در منطقه مهرآباد یک سیستم فاضلاب مجهز و مدروز زده شده و آماده بهره برداری است.

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو تصریح کرد: در منطقه گلخندان برای شهرهای رودهن و بومهن نیز اقدامات خوبی با تکنولوژی روز صورت گرفته و این منطقه 15 هکتاری نیز فاز یک تصفیه‌خانه فاضلاب در حال ساخت است و از پیمانکار محترم و مسئولان تشکر می‌کنیم که امید است تا پایان سال قسمت اول آن به بهره برداری برسد و مشکلاتی که برای مردم از قبل بوده، حل شود.

حیدری گفت: با بهره برداری مدل اول 150 هزار نفر و با تکمیل آن تا 350 هزار نفر تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی گفت: برای شهر دماوند نیز از گذشته برنامه‌ریزی شده و پیگیری اسنادی نیز صورت گرفته است که با برنامه‌ریزی این پروژه نیز انجام شود.

*قطعی برق در مناطق روستایی، شهری و صنعتی به یک ثبات نسبی رسیده است/ قطعی برق چاه‌های کشاورزی بر اساس میزان ساعت برداشت و پروانه بهره‌برداری است

معاون حقوقی، پشتیبانی و مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو گفت: قطعی برق چاه‌های اراضی کشاورزی و نارضایتی کشاورزان، در سال 1400 شاهد قطعی در مناطق روستایی و شهری و صنعتی به‌ صورت روزانه سه تا چهار نوبت بودیم و امروز شاهد هستیم که این سه سال به یک ثبات نسبی رسیدیم و امروز منازل مسکونی روستایی و شهری بطور کامل قطعی رفع شد که یا در صورت مشکل فنی، قطعی خواهیم داشت.

حیدری ادامه داد: کشاورزی پروانه آبدهی از طریق چاه یا آب سطحی دارد که منطبق بر پروانه‌‍‌هایی که می‌گیرند در هرماه مشخص می‌شود که چقدر مجوز برداشت آب و چند ساعت دارند که 12 و 14 و 18 ساعته هستند که در این سال‌ها دقت نشده و در این دو سال موضوع آب مطرح شد و خوشکسالی قرار داریم و آب به اندازه کافی داریم ولی باید مدیریت کنیم که درست بهره برداری شود.

وی گفت: امسال تابستان بسیار گرمی داریم که در کل کشور تداوم دارد که مصرف برق را بالا می‌برد که برنامه‌ریزی صورت گرفته امید است با تعادل در مصرف برق و خنکی هوا این مشکل حل شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا