فاز نخست تصفیه‌خانه شهرهای رودهن و بومهن برای 150 هزار نفر جمعیت در بهمن‌ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت/ تصفیه‌خانه فاضلاب شهر دماوند برای پوشش جمعیت ۱۰۰ نفری به‌زودی گلنگ‌زنی خواهد شد

فرماندار شهرستان دماوند با بیان اینکه فاز نخست تصفیه‌خانه شهرهای رودهن و بومهن برای 150 هزار نفر جمعیت در بهمن‌ماه سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شهر دماوند برای پوشش جمعیت ۱۰۰ نفری به‌زودی گلنگ‌زنی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، رضا طاهرخانی اظهار داشت: در دولت سیزدهم تصفیه‌خانه شهرهای رودهن و بومهن کلنگ‌زنی شد و طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده و آخرین وضعیت گزارش پیشرفت فیزیکی پروژه در بهمن ماه سال جاری در فاز نخست برای 150 هزار نفر جمعیت مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی افزود: همچنین درخصوص تصفیه‌خانه فاضلاب شهر دماوند است، زمین مورد نظر آن تحویل آبفا شده و اعتبار آن تقریبا مشخص شده است که با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته امید است تجهیز کارگاه شود و کار احداث تصفیه‌خانه برای جمعیت یکصد هزار نفر کلنگ خواهد خورد و کار عمرانی آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: احداث شبکه جمع‌آوری فاضلاب یک مطالبه چندین ساله که سه نقطه در شهرستان دماوند داشتند که در این دولت با همت آبفا تحقق آن را در سطح شهرستان داشتیم.

طاهرخانی گفت: امید است این دو پروژه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب هم مثل پروژه اول مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی بیان کرد: تخصیص اعتبار 800 میلیارد برای پروژه‌های تصفیه‌خانه بومهن و رودهن نیاز است که امید است این پروژه که پیش بینی شده در دو فاز انجام شود، محقق گردد.

فرماندار شهرستان دماوند گفت: در بحث آب شرب منطقه نیز طی سال‌های گذشته در بسیاری از نقاط روستایی و شهری چندین ساعت قطعی آب داشتیم که با تعاملی که در سطح شهرستان بود این قطعی‌ها را حدود یک ساعت هم نرسیده است و کمترین قطعی را در سال گذشته داریم.

طاهرخانی ادامه داد: امسال نیز مشکل کمبود و قطعی آب نداریم و فقط یک مورد قطعی داشتیم در دماوند که به دلیل مشکل در تخریب لوله، مشکل قطعی داشتیم که با تلاش‌ها و زحماتی که انجام شده در شهرستان دماوند اقدامات و گام‌های بلندی برداشته شده است.

وی گفت: در بحث موضوع اشتغال در شهرستان دماوند نیز با فعالیت دو شهرک صنعتی، مشکل تامین برق داشتند که با ارتقا پست برق این دو شهرک شاهد توسعه در این بخش هستیم و موجب شد تا در زمینه اشتغال امروز مقام نخست را سطح کسب کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا