فاجعه زیست محيطي و بهداشتی در مرکز دفن زباله گندک/ نحوه جمع‌آوری پسماندهای بیمارستانی در شهرستان دماوند غیر اصولی و علمی است

مرکز دفن زباله گندک با فاجعه زیست محيطي و بهداشتی مواجه است و نحوه جمع‌آوری پسماندهای بیمارستانی غیر اصولی و علمی می‌باشد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، امروزه شیوه‌های جمع ‌آوری زباله یا اسم با کلاس‌تر آن پسماند علمی شده و پسماندهای خانگی اعم از تر و خشک، صنعتی، بهداشتی و … به جهت حساسیت‌ها و مشکلات و معضلات از مبدا تفکیک شده تا هم از طلای کثیف درآمد کسب کرده و از طرفی محیط زیست آسیب کمتری ببیند.

حالا در شهرستان‌های دماوند و پردیس زباله‌ها جمع‌آوری می‌شود و به شیوه سنتی در منطقه گندگ تخلیه و به شیوه قرون وسطایی نگهداری می‌شود که در دراز مدت محیط زیست را آسیب جدی می‌زند.

از این موضوع می‌گذریم لابد علم مدیران شهری در استفاده از شیوه‌های نوین در همین اندازه می‌باشد و به خلق سرمایه از طریق زباله سوز، تولید برق و … نمی‌رسد.

در این رابطه مسئولین بهداشت، اجرایی و قضایی با حساسیت ویژه در شرایط بیماری کرونا جدی به آن ورود کرده و نسبت به نحوه جمع‌آوری، حمل و دفع زباله‌های بیمارستانی نظارت داشته باشند.

این زباله‌ها بدون جداسازی و رعایت استانداردهای وزارت بهداشت و سازمان محیط زیست جمع‌آوری شده و باید منتظر فاجعه بهداشتی و زیست محیطی باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا