عیادت از کارگر ساختمانی حادثه دیده در شهرستان دماوند/ رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی دماوند: کارفرمایان قبل از شروع عملیات ساختمان‌سازی جهت برای بیمه حوادث اقدام نمایند

جمعی از مسئولین از کارگر ساختمانی حادثه دیده در شهرستان دماوند عیادت کردند.

به گزارش پایگاه خبری تارود، عیادت از کارگر ساختمانی حادثه دیده توسط اعضاء هیات مدیره انجمن صنفی به همراه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس تامین اجتماعی شعبه دماوند و فرماندهی حوزه بسیج کارگری شهرستان دماوند صورت گرفت.

کارگر ساختمانی حادثه دیده در حین انجام کار جوشکاری از ارتفاع سقوط کرده و از ناحیه کمر به شدت آسیب دیده ودر حال حاضر خانه نشین شده است.

محمد امین خدایاری رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند اظهار داشت: سالانه شاهد بیش از ده‌ها مورد حادثه برای کارگران ساختمانی در سطح شهرستان دماوند هستیم.

وی افزود: از تمامی استادکاران و کارگران عاجزانه تقاضا داریم ایمنی اصول کار را جدی بگیرند تا شاهدچنین حادثه های ناگواری نباشیم و همچنین به کارفرمایان نیز توصیه می‌شود قبل از شروع عملیات ساختمان‌سازی و حتما درخصوص بیمه حوادث اقدام نمایند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان دماوند گفت: کارگران ساختمانی مدت زمان سه سال است در انتظار بیمه هستند.

خدایاری بیان کرد: بعد از دوسال با پیگیری‌های مکرر اصلاحیه ماده 5 مربوط به بیمه کارگران ساختمانی در اسفند ماه سال1401 توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب شد و مقرر گردید کارگران ساختمانی مجدد تحت پوشش بیمه قرار بگیرند که تا به امروز هیچ کارگر ساختمانی جدیدی بیمه نشده بلکه طرح اطلاحیه ماده 5 مجدد به مجلس شورای اسلامی برگشت خورده و مورد بحث نماینده‌ها قرار گرفته و چند تن از نماینده ها معتقدند که محاسبات بیمه کارگران ساختمانی باعث تورم و گرانی مسکن خواهد شد.

وی عنوان کرد: موضوع بیمه کارگران ساختمانی توسط دکتر رسولی‌نژاد نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده است و ما نیز مکاتباتی داشته‌ایم و از تامین اجتماعی موضوع را پیگیری کردیم که در نهایت با توجه به محدودیت منابع برای تخصیص بیمه شده جدید، نتیجه آن منتظر مصوبه نهایی مجلس محترم شورای اسلامی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا