سرپرست شهردار کیلان:

عملیات اجرایی بلوار کردر شهر کیلان با اعتبارات داخلی انجام می‌شود/ به‌علت مناسب نبودن زیرساخت‌ها در پروژه بلوار کردر بودجه اختصاص یافته برگشت خورد

سرپرست شهردار کیلان با بیان اینکه عملیات اجرایی بلوار کردر شهر کیلان با اعتبارات داخلی انجام می‌شود، گفت: به‌علت مناسب نبودن زیرساخت‌ها در پروژه بلوار کردر بودجه اختصاص یافته برگشت خورد.

علی کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند در خصوص برنامه‌های عمرانی شهرداری کیلان اظهار داشت: برای پروژه بلوار کردر اعتباری از استان تهران به مبلغ یک میلیارد و 800 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که با توجه به مناسب نبودن زیرساخت‌ها و استاندارد نبودن لوله گاز و دیگر بهانه‌ها، پروژه انجام نشد و بودجه مذکور برگشت خورد.

وی افزود: بعدها به دلایلی همچون عوض شدن شهرداری پروژه انجام نشد تا اینکه تصدی من در شهرداری فرا رسید، تا زمانی که سرپرست بودم پروژه بلوار طی دو مرحله به مناقصه گذاشته شد اما متاسفانه کسی در مناقصه شرکت نکرد و پیمانکاری برای آن تعیین نشد.

سرپرست شهردار کیلان بیان کرد: به هر حال در آخرین مناقصه پیمانکار انتخاب شد و یک میلیارد و 800 میلیون تومان قرارداد منعقد شده است اما پیش بینی می‌کنیم که این اعتبار به بیش از 4 میلیارد تومان افزایش یابد، این مهم با اعتبارات داخلی پیش بینی شده است.

کاظمی ادامه داد: عملیات اجرایی بلوار کردر آغاز شده و امید است ظرف یک ماه آینده به اتمام برسد، اما نتوانستیم بودجه‌ای که برگشت خورده بود را جذب کنیم و با اعتبارات داخلی در حال اجراست.

وی تصریح کرد: تمام تلاش خود را بر اجرای این پروژه که چند سال است به طول کشیده متمرکز کرد‌ایم و امید است در سال جاری بتوانیم با توجه به بودجه 20 میلیاردی شهرداری آنرا به اتمام برسانیم.

سرپرست شهردار کیلان با بیان اینکه عملیات لکه‌گیری در کل سطح شهر و سایر موارد نیز در دست انجام است، عنوان کرد: پروژه بلوار کرده به طول یک کیلومتر در یک لاین است که یک لاین آن قبلا درست شده بود اما به علت مشکلات زیرسازی تخریب شده و احتیاج به اصلاح دارد.

کاظمی در خصوص میزان ساخت و سازهای غیرمجاز در کیلان گفت: در داخل حوزه خدمات شهری ساخت و ساز غیرمجاز نداریم اما در حریم‌ها گاهی شیطنت‌هایی می‌شود که به شدت با انها برخورد می‌شود با این حال گاهی برخی موارد از دستمان در می‌روند.

وی تصریح کرد: از مسئولان انتظار می‌رود که مواردی که ساخته می‌شود را حداقل قانونمند کرده و از آنها عوارض دریافت شود، در هر صورت اجازه ساخت و ساز در حریم به هیچ عنوان به کسی داده نمی‌شود.

سرپرست شهردار کیلان افزود: در خصوص تمام ساخت و سازهای انجام شده در حریم، بدون استثنا با دادستان و مسئولان مرتبط مکاتبه می‌کنیم و در این راستا احکام تخریب صادر شده و اجرا می‌شوند، موارد تخریب زیاد هستند.

کاظمی در رابطه با تعاونی اهالی شهر کیلان در منطقه برنهشت ادامه داد: مباحثی در شهرستان مطرح است اما ما از دیدگاه خود در منطقه سخن می‌گوییم، خواسته یا ناخواسته این اتفاق افتاده که به علت نداشتن آگاهی بوده است.

*اراضی واگذار شده منطقه برنهشت بعد از گذشت ۱۵ سال هیچ توسعه‌ای برای شهر کیلان ایجاد نکرد

وی عنوان کرد: در آن زمان تصمیمی توسط شهرداری و شورای وقت اتخاذ شد تا در قالب تعاونی مسکن سرمایه گذارانی به کیلان دعوت شوند و با واگذاری زمین جمعیت شهری را تامین کرده و درآمدی نیز برای شهرداری ایجاد شود.

سرپرست شهردار کیلان بیان کرد: پیرامون مصوبه صورت گرفته، اراضی ملی را بدون هماهنگی با متولی امر واگذار کردند که این موضوع نه تنها باعث توسعه و رشد نشد بلکه مانع توسعه شد، 15 سال از این ماجرا می‌گذرد و همه این موارد بلاتکلیف مانده است.

کاظمی گفت: بارها از طریق متولیان امر پیگیری‌هایی انجام داده‌ایم و اخیرا از طریق راه و شهرسازی پیگیری‌هایی انجام شده و حدود 90 درصد کار در حوزه مالکیت انجام شده است.

وی تصریح کرد: اراضی داخل محدوده خدمات شهری را قانونا واگذار می‌کنند و دستور کار انجام شده است اما باز هم مشکل ما حل نمی‌شود زیرا بخش عمده‌ای از این اراضی واگذار شده، خارج از محدوده خدمات شهری می‌باشند.

سرپرست شهردار کیلان بیان کرد: این مشکل باید در طرح تفصیلی بررسی شود اما مشخص نیست که این درخواست پذیرفته شود یا خیر، با این حال در خصوص بخش داخلی محدوده امیدواریم طی 2 ماه آینده اقداماتی شود.

کاظمی ادامه داد: تعداد تعاونی‌ها زیاد است و مساحت اراضی برنهشت مقداری شخصی خریداری شده است و بخشی اراضی ملی است که از میزان تداخلات آنها اطلاعی ندارم.

وی تصریح کرد: شهرداری و شورای وقت 300 هکتار اراضی به عنوان آبریز و مستثنیات واگذار کرده بودند.

سرپرست شهردار کیلان در خصوص خرید و فروش فیش عنوان کرد: با توجه به اینکه در اراضی تعاونی‌ها، شهرداری صورت جلسه را تنظیم کرده است و قید شده که افراد حق واگذاری به غیر و نقل و انتقال این اراضی را ندارند اما واگذاری صورت گرفته و اراضی دست به دست شده‌اند و معضلاتی ایجاد شده است که امید است رفع شود.

کاظمی گفت: تملک این اراضی از طریق مسکن و شهرسازی گرفته می‌شوند، مواردی که داخل محدوده شهری هستند را طبق قوانین می‌توانند واگذار کنند اما اگر خارج از حریم شهری باشند واگذاری بعید است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا