عملکرد ضعیف راهداری‌ و شهرداری‌ با بارش نخستین برف پاییزی در دماوند

بارش نخستین برف پاییزی در شهرستان دماوند با عملکرد ضعیف راهداری‌ و شهرداری‌ همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، بارش برف پاییزی که از صبح امروز آغاز شده و تاکنون نیز ادامه داشت، نقاط مختلف شهرستان دماوند به ویژه ارتفاعات را سفید پوش کرد.

برف در دماوند از ابتدای صبح آغاز شد و تاکنون نیز ادامه داشت بطوری که تمامی ارتفاعات، مناطق مختلف شهری و روستایی و همچنین محورهای مواصلاتی را سفید پوش کرد.

با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و هشدارهای اعلام شده، امروز و طی ۲۴ ساعت آینده شاهد هوای ابری و مه آلود همراه با بارش برف در شهرستان دماوند خواهیم بود. هم اکنون پیشینه دما ۵ درجه و کمینه یک درجه سانتیگراد می‌باشد و که در آینده شاهد کاهش دما تا منفی پنج درجه هستیم.

با توجه به بارش برف در محورهای مواصلاتی، شاهد کاهش دید افقی و لغزندگی سطح محورها بوده که لازم است رانندگان با تجهیزات زمستانی تردد کنند.

در این بین به دلیلی نشستن برف در معابر شهر دماوند و ایجاد لغزندگی خودروها چند ساعت در کوچه‌ها و معابر گیر کردند.

به گفته مردم معابر و کوچه های پوشیده از برف که متولی آن شهرداری دماوند است بدون نمک پاشی و اقدام ماثر باقی ماند و مردم سرگردان بودند.

این در حالیست که سازمان هواشناسی پیش از این پیش بینی کرده بود که در استان تهران بارش برف خواهیم داشت اما شهرداری دماوند این موضوع را پیش بینی نکرده بود، چرا که در غیر اینصورت خودروها در کوچه ها و معابر گیر نمی‌کردند.

با توجه به اعلام آماده‌باش سازمان هواشناسی، با عملکرد ضعیف راهداری و برخی از شهرداری‌ها در سطح شهرستان دماوند از ساعات اولیه در بحث پاکسازی و نمک‌پاشی معابر و جاده‌ها بودیم.

 

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا