عدم پرداخت حقوق معوقه؛ مسئله زندگی روزمره ۱۴۰ کارگر پیمانی خدمات شهری شهرداری دماوند/ حکایت برجام و تحریم در پرداخت حقوق معوقه!

با گذشت حدود ۶ ماه است که کارگران روز مزد شهرداری دماوند که زیر نظر پیمانکار بودند، حقوقی دریافت نکردند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، مسئولان شهری می‌گویند بودجه ایراد دارد و اگر بودجه مشکل داشت پس چرا کارکنان شهرداری دماوند حقوق خود را هر ماه دریافت می‌کنند.

چطور آن حقوق برای پرسنل شهرداری دماوند مصوبه دارد ولی این حقوق برای کارگران خدمات شهری مصوبه ندارد.

به هر حال وضعیت کنونی شهرداری مطلوب نیست، زیرا تصمیمات نادرست باعث شده که کارگران ضرر کنند.

اعضای شورای شهر جدید هم تقصیر را بر گردن شورای شهر قبل می‌گذارد، مثل حکایت برجام و تحریم.

با گذشت این ماجرا انتظار می‌رود مسئولان‌ یک تصمیم جدی بگیرید تا مشکل کارگران خدمات شهری حل شود.

به ادعای وی؛ اکثر کارگران به علت افزایش معوقات با مشکل روبه‌رو هستند. در عین حال در زمینه مشکلات‌مان به هر مسئولی شکایت می‌بریم فقط شنونده است و هیچ اقدامی نمی‌کند.

طبق اظهارات این کارگر خدماتی شهرداری دماوند؛ طی این مدت که پیمانکار نداشتیم کارگران به امید عقد قرارداد مستقیم با شهرداری هر روز سر کار خود حاضر شده و هیچ گله‌مندی جز طلب مزدی نداشتند.

او گفت: برای تامین مایحتاج روزانه خانواده‌هایمان خارج از ساعت کاری شهرداری، کار می‌کنیم و از بسیاری از آشنایان هم قرض کرده‌ایم اما هر روز سفره‌هایمان به نسبت روز قبل کوچکتر می‌شود.

به گفته او؛ همه کارگران یکصدا خواستار عقد قرارداد مستقیم با شهرداری هستند و از کار با پیمانکار خسته شده‌اند. انتظار داریم مسئولان به خواسته‌ی کارگران در ارتباط با حذف شرکت‌های پیمانکاری، برای معوقات مزدی کارگران شهرداری دماوند اهمیت قائل شوند و آن را پیگیری کنند چراکه کارگران این واحد شهری بیش از این تحمل بی‌پولی را ندارند و در این میان صدمات جبران‌ناپذیری به زندگی خانوادگی آنان وارد شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا