مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی رودهن:

عدم اختصاص سهمیه بیمه تامین اجتماعی از مشکلات کارگران ساختمانی در رودهن است/ متاسفانه شهرهای رودهن و دماوند دارای محل استقرار کارگران نیستند

مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی رودهن گفت: عدم اختصاص سهمیه بیمه تامین اجتماعی از مشکلات کارگران ساختمانی در رودهن است و متاسفانه شهرهای رودهن و دماوند دارای محل استقرار کارگران نیستند.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، هادی کریمی در نشست یکسان‌سازی دستمزد کارگران فصلی شهرستان دماوند با اشاره به مشکلات بیمه کارگران ساختمانی اظهار داشت: عدم سهمیه بیمه از مشکلات این قشر است و هرگونه پیگیری در این زمینه به نتیجه نرسید.

وی افزود: استقرار کارگران ساختمانی به صورت پایلوت در مشهد اجرا شده و طرحی بسیار جامع است، اگر این طرح در سطح شهرستان نیز اجرا شود موجب رضایت کارگر و کارفرما و تعیین نرخ گذاری دستمزد آنان می‌شوند.

مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی رودهن گفت: اجرای طرح مذکور موجب طبقه‌بندی کارگران از طریق کارت مهارت می‌شود، کارگران به کارفرما معرفی و عملکرد وی رصد می‌شود تا در دفعات بعد شاهد نارضایتی‌ها نباشیم.

کریمی در خصوص مشکل بیمه ادامه داد: کارگران ساختمانی از طریق سامانه رفاهی تاییدیه می‌گیرند و به شعبه تامین اجتماعی معرفی می‌شوند، شعبه فرآیندهای قانونی را طی می‌کند اما این فرآیند بسیار زمانبر است و در این حوزه شاهد مشکلات بسیاری برای بیمه کارگران هستیم.

وی تصریح کرد: محل استقرار کارگران ساختمانی را می‌توان در شهرستان‌ها فعال کرد که متاسفانه بجز شهرستان‌های رودهن و دماوند مابقی دارای محل استقرار هستند.

مسئول انجمن صنفی کارگران ساختمانی رودهن بیان کرد: با مشخص کردن محل استقرار کارگران ساختمانی می‌توان افراد بومی را از غیربومی تفکیک کرد.

کریمی در مورد مشکلات بیمه کارگران ساختمانی گفت: برای افاغنه طرح جامعی تحت عنوان ساماندهی اتباع بیگانه به مجلس شورای اسلامی داده شد و مبنی بر این بود که کارگر ساختمانی اتباع نتواند به طور مستقیم با کارفرما قرارداد ببندد یعنی استادکار ایرانی با کارفرما قرارداد مستقیم ببندد و اتباع برای استادکار ایرانی کار کند، این طرح جامع موجب جلوگیری از خروج ارز نیز می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا