رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند:

تکمیل ظرفیت حدود 90 درصد سد خاکی روستاهای زیارت و کلاک/ سد خاکی روستاهای زیارت و کلاک حجم قابل توجهی از نزولات جوی را ذخیره و باعث کاهش سرعت سیلاب می‌شود

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: طی بارش های اخیر حدود 90 درصد از ظرفیت دو سد خاکی زیارت و کلاک این شهرستان تکمیل شده است.

محمود حجتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به اهمیت سدها و سازه های آبخیزداری ایجاد شده در کنترل سیلاب‌های اخیر اظهار کرد: با بازدیدی که به همراه برخی از مسئولان آبخیزداری استان تهران داشتیم، این دو سد و عملیات آبخیزداری انجام شده توانسته به خوبی حجم قابل توجهی از نزولات جوی را ذخیره و با کاهش سرعت سیلاب و کنترل آن از خسارات احتمالی جلوگیری کند.

*لزوم تخصیص اعتبار برای تکمیل پروژه‌های آبخیزداری در شهرستان دماوند

وی افزود: با توجه به کارکردهای اقدامات آبخیزداری از قبیل کنترل سیلاب، کاهش فرسایش خاک، تغذیه سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی، امیدواریم مسئولان و دستگاه های ذیربط اعتبارات لازم را برای استمرار و تکمیل پروژه های آبخیزداری در سطح این شهرستان اختصاص دهند.

وی در ارتباط با اجرای طرح گشت ویژه نوروزی حفاظت از اراضی ملی گفت: اکیپ های گشت و مراقبت در طول تعطیلات نوروزی در آماده باش کامل بودند و با هوشیاری عرصه های منابع طبیعی شهرستان را به صورت شبانه روزی رصد می کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند با بیان اینکه امسال و در ایام تعطیلات و روز طبیعت همکاری درخور تحسینی را از سوی مردم شاهد بودیم تصریح کرد: امسال عموم مردم درخصوص مراقبت با عرصه های جنگلی و مرتعی همکاری خوبی را با منابع طبیعی داشتند و باحضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی از چند مورد تخلف در اسرع وقت جلوگیری به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا