فرماندار شهرستان دماوند:

۶ هکتار از باغات اطراف کیلان طعمه حریق شد

فرماندار شهرستان دماوند از آتش‌سوزی 6 هکتار از باغات اطراف کیلان در محدوده قلعه حاج عسگر منتهی به دره ماماچال از توابع شهرستان دماوند خبر داد.

مجید صفری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: در پی بی‌احتیاطی از سوی برخی گردشگران و عدم خاموش کردن آتش، متأسفانه ظهر امروز 7 قطعه باغ خصوصی به میزان 6 هکتار در آتش سوخت.

وی افزود: به محض اطلاع از وقوع آتش‌سوزی فوراً عوامل ستاد مدیریت بحران شهرستان همچون شهرداری‌های 5 شهر شهرستان، بسیج، نیروی انتظامی، منابع طبیعی، هلال‌احمر و … به محل حادثه اعزام شدند که پس از چندین ساعت تلاش نیروها آتش‌سوزی اطفا و در حال مهار است.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: حدود 40 درصد از باغات دارای محصول گردو بودند و مابقی نیز نیمه خشک بود؛ با توجه به اینکه باغات آتش گرفته، خصوصی بود، برای ورود به باغ با مجوز دادستان این مهم انجام و عملیات اطفا نیز صورت گرفت.

صفری گفت: از عموم مردم و گردشگران خواستاریم به هنگام مراجعه به طبیعت نکات ایمنی را رعایت کنند و از روشن کردن آتش خودداری نمایند و اگر چنانچه اقدام به روشن کردن آتشی کردند حتماً قبل از ترک محل اقامت از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا