همزمان با جشن نوروز در دبستان شهید اکبری؛

طرح شهید طوقانی در مدارس دماوند آغاز شد

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش دماوند گفت: طرح شهید طوقانی با هدف والای توسعه فرهنگ ورزش تربیتی، آشنایی با ورزش باستانی و اشاعه فرهنگ پهلوانی در بین دانش‌آموزان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، حمید زمانیان در آیین افتتاحیه طرح شهید طوقانی، اظهار کرد: ورزش زورخانه‌ای مروج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی بوده و باید آن را حفظ و تقویت کرد، زیرا از شش ساحت سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش سه ساحت آن یعنی ساحت‌های اعتقادی، زیستی و بدنی و زیبا‌شناسی در این طرح نهفته است.

وی در ادامه عنوان کرد: فرهنگ پهلوانی زورخانه‌ای به‌ عنوان یکی از غنی‌ترین و اصیل‌ترین فرهنگ‌های تمدن ایران اسلامی ریشه در تاریخ و ورزش باستانی کشورمان وجود دارد که هدف والای این طرح توسعه فرهنگ ورزش تربیتی، آشنایی با ورزش باستانی و اشاعه فرهنگ پهلوانی در بین دانش‌آموزان عزیز برگرفته از رشادت‌های شهید والامقام پهلوان سعید طوقانی و تربیت دانش آموزانی سخت کوش، خلاق، ورزشکار و مؤمن است.

️گفتنی است؛ شهید پهلوان سعید طوقانی متولد ۱۳۴۲ در ورزش باستانی فعال بود و در ۷ سالگی در جشن هنر طوس نشان و بازوبند طلای پهلوانی کشور را بدست آورد. او در مسیر انقلاب اسلامی نیز با سیل خروشان ملت همراه شد و بعدها نامه‌ای به امام راحل نوشت و در اعتراض به جنایات شاه ملعون، دست از ورزش باستانی کشید. بعد از انقلاب به همراه جمعی از ورزشکاران و پهلوانان ورزش باستانی به دیدار امام خمینی رفت.

️سعید طوقانی پس از شهادت برادر بزرگش محمد در عملیات والفجر یک در سال ۶۲، تلاش زیادی برای اعزام به جبهه کرد اما به‌دلیل کمی سن موفق نشد، اما دست بردار نشد و چندی بعد راهی جبهه شد. او در پاییز ۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله ردای شهادت پوشید و پیکرش بعد از ۱۴ سال به میهن بازگشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا