طرح زیارتگاه شهدای گمنام شهر آبسرد رونمایی شد

همزمان با شب شهادت امام جعفر صادق (ع) و در آیین پانزدهمین یادواره شهدای آبسرد با حضور رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و مسوولان منطقه، طرح زیارتگاه شهدای گمنام شهر آبسرد در بوستان الغدیر رونمایی شد.

yadvare shohada abesard (2)

به گزارش تارود، ˈپرویز قنبریˈ شهردار آبسرد در حاشیه این مراسم، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) به رونمایی از این طرح پرداخت و اظهار کرد: این طرح که مربوط به آرامگاه دو شهید گمنام می باشد، با هدف زنده نگاه داشتن یاد و خاطره آنان در بوستان الغدیر آبسرد به اجرا خواهد رسید.

وی ادامه داد: شهرداری آبسرد در طی سال های گذشته نسبت به نصب تمثال شهدای شهر بر روی پایه چراغ ها اقدام کرد ولی به مرور زمان به دلیل مشکلات فنی، از دوام و کارایی مطلوبی برخوردار نبود که در نظر گرفتیم طرحی از زیارتگاه شهدای گمنام در بوستان بزرگ آبسرد آماده و اجرا کنیم.

این مقام مسوول اجرای این طرح را در بوستان شهر یک حرکت فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواند و بیان کرد: در این طرح علاوه بر قرار گرفتن دو آرامگاه شهید گمنام شهر آبسرد، تمثال 53 شهید این شهر نیز طراحی و اجرا شود.

شهردار آبسرد اضافه کرد: این زیارتگاه علاوه بر توجه به نوع طراحی و استفاده از المان های خاص اسلامی و انقلابی، به گونه ایی طراحی شده که می توان برنامه های مناسبتی همچون قرائت زیارت عاشورا، دعای توسل، برگزاری مراسم دعای ندبه و … را برگزار کرد.

قنبری ادامه داد: این زیارتگاه دارای زیربنای 315 متری است که اعتباری بالغ بر دو میلیارد ریال برای اجرای پروژه پیش بینی شده که در نظر داریم این پروژه را در هفته دفاع مقدس مورد بهره برداری قرار دهیم.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/س

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا