طرح توسعه بیمارستان سوم شعبان دماوند با افزایش 200 تختخوابی مصوب شده است/ پیگیری ایجاد پردیس سلامت در شهرستان دماوند از طرف دانشگاه شهید بهشتی/ داروخانه شبانه‌روزی در ورودی بیمارستان سوم شعبان دماوند احداث می‌شود 

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند گفت: طرح توسعه بیمارستان سوم شعبان دماوند با افزایش به 200 تختخوابی مصوب شده است و داروخانه شبانه‌روزی در ورودی بیمارستان سوم شعبان دماوند احداث می‌شود.

مسعود مسلمی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار  پایگاه خبری تارود دماوند در خصوص طرح توسعه بیمارستان سوم شعبان دماوند اظهار داشت: با توجه به موقعیت استراتژیکی بیمارستان، شرایط جاده‌های اطراف و مقاومت سازه‌ای بسیار مناسب همچنین دسترسی شهرستان‌های اطراف به این مرکز درمانی، در طرح توسعه نیز این بیمارستان به عنوان بیمارستان 200 تختخوابی مطرح و مصوب شده و چارت بیمارستانی مربوطه در حال پیگیری است.

وی افزود: به جهت بازسازی اتاق‌های عمل و افزایش تعداد اتاق‌ها و تخت‌ها نیاز به گسترش فضای فیزیکی در این بیمارستان داریم همچنین برنامه‌های مختلفی در این زمینه پیش بینی شده است تا در موضوع گردشگری سلامت بتوانیم قدمی برداریم.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند ادامه داد: طی جلساتی با استاندارهای وقت و فعلی تهران نسبت به اینکه بیمارستان باید حوادث و سوانح مختلف را در بحران‌ها کنترل و نظارت کند بحث و بررسی شد.

مسلمی‌فرد گفت: همچنین با توجه به آینده پژوهی با موضوع سلامت شهرستان با طرح توسعه بیمارستان و همکاریها و حمایتها در جلسه حضوری موافقت و مقرر شد کارها در مسیر اجرایی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: طرح توسعه بیمارستان در حال حاضر توسط تعدادی از طراحان در حال اجراست و مناسبات مختلفی در آن دیده شده است.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند عنوان کرد: با توجه به اسناد بالادستی که در سیاست‌های سلامت کشور ابلاغ شده است، گسترش طب سنتی براساس موقعیت شهرستان دماوند دیده شده است و تلاش داریم که بتوانیم این شهرستان را با توجه به نزدیکی به پایتخت و آب و هوای مناسب به قطب طب سنتی تبدیل کنیم که این مهم برای بیمارستان و شهرستان درآمدزایی و ثروت خواهد داشت.

مسلمی‌فرد گفت: با توجه به پیگیری ایجاد پردیس سلامت در شهرستان از طرف دانشگاه، امید است بتوانیم موضوع قطب طب سنتی کشور را با قدرت بسیار در شهرستان دماوند تحقق بخشیم که در این صورت نیاز به شرکت‌های مختلف و تولید ثروت در این حوزه خواهیم داشت و برای جوانان بسیاری اشتغالزایی خواهد کرد.

وی بیان داشت: این امکان وجود دارد که حوزه گردشگری سلامت را در پردیس سلامت گسترش دهیم که در طرح دیده شده است.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند افزود: در رابطه با توسعه بیمارستان برای حذف آلودگی‌های صوتی در باند هلی کوپتر که در نزدیکی بخش‌های بیمارستانی قرار دارد، تلاش می‌کنیم که این باند را به مکان دیگری منتقل کنیم.

مسلمی‌فرد تصریح کرد: یک داروخانه شبانه روزی در بیمارستان وجود دارد اما سعی می‌کنیم این داروخانه در ورودی بیمارستان و در معرض درب ورودی قرار گیرد که این موضوع نیز در طرح توسعه جای دارد.

وی عنوان کرد: در بخش دولتی رشد تعرفه‌های پزشکی پایین است و امکان رقابت با بخش خصوصی وجود ندارد و رشد تعرفه‌ها متاسفانه فاصله جدی با تعرفه‌های واقعی دارد که این امر موجب می‌شود تراز بیمارستان‌های دولتی روز به روز منفی شود.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند تاکید کرد: با جایگاهی که بیمارستان سوم شعبان دارد این امکان وجود دارد که به جای تلاش برای درآمد عملیاتی از محل درمان به دنبال کسب درآمد ازمدار غیرعملیاتی باشیم که این مهم درآمد از فرآیندهایی نظیر گردشگری سلامت، طب سنتی، ایجاد باشگاه‌های مختلف یا اقدامات دیگر بجز درمان را شامل می‌شود.

مسلمی‌فرد گفت: در حوزه درمان نیز با موضوع تحول سلامت گام برداریم نه موضوعات اصلی و پایه درمان، در این راستا می‌توان با جذب گردشگران خدمات مختلفی را ارائه دهیم.

وی بیان داشت: در کنار این طرح نیاز به پشتیبانی‌هایی برای جذب پزشک داریم که برای این امر نیز به پاویون‌های مختلف نیاز پیدا خواهیم کرد، نگاه ما این است که با جایگاهی که این بیمارستان دارد خدمات گسترده و توسعه بسیار مطلوب و علمی داشته باشیم تا به یک پایگاه اصلی سلامت در منطقه تبدیل شود.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند افزود: این نگاه یک رویکرد حداقل 25 ساله است و با توسعه بیمارستان در آینده فرآیند خدمت‌رسانی به مردم با هزینه کم و خدمات مطلوب افزایش می‌یابد، به این اهداف نمی‌رسیم مگر اینکه مردم و خیرین دست به دست هم به ما کمک کنند.

مسلمی‌فرد ادامه داد: تلاش برای اجرای طرح توسعه بیمارستان به گونه‌ای است که خدمات برای همه مردم به صورت رو به رشد باشد و توسعه بسیار مناسبی در نوع و کیفیت خدمات ایجاد شود.

وی تصریح کرد: در مدت اخیر تلاش کردیم اعضای هیات علمی را وارد بیمارستان کرده و خدمات مطلوبی را ارائه دهیم، موضوعاتی همچون افزایش تعداد پزشکان و رشته‌های مختلف در ارتقای خدمات دیده شده‌اند تابا توجه به نیاز مردم منطقه فرآیندهایی ایجاد شود که در آینده با توجه به رشد جمعیت، این بیمارستان زمینه تولید ثروت و ایجاد انگیزه برای جوانان را داشته باشد نا بتوانند با راه اندازی کارگاه‌های مختلف در طب ایرانی و سنتی تولید ثروت داشته باشند.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند ادامه داد: همه افرادی که درموسسه خیریه بیمارستان سوم شعبان تلاش می‌کنند معتقدند باید خدمات سلامت با کیفیت، با قیمت ارزان و به هنگام، ویژه مردم دماوند ببینیم همچنین تولید ثروت را از گردشگری سلامت و شرکت‌ها و کارگاه‌های مرتبط آن تحقق بخشیم.

مسلمی‌فرد عنوان کرد: در طرح توسعه بیمارستان مصوب شده است که تعداد تخت‌های بیمارستان به 200 تخت افزایش یابد و از سوی دیگر بتوانیم بحران‌هایی که امکان وقوع آن در شهرستان هست را پیش بینی کرده و زمینه مدیریت بحران و مقابله با آنها را فراهم کنیم.

وی گفت: وقتی زیرساخت مناسب طراحی شود سیستم با توجه به پدافند غیرعامل می‌تواند این مسائل را به راحتی مدیریت کند اما اگر این پیش بینی‌ها صورت نگیرد و هزینه‌ها در جای خود صرف نشود کوچکترین بحران باعث آسیب‌های بزرگ می‌شود.

*پس از شیوع کرونا بیمارستان سوم شعبان دماوند به شدت در مقابل بیماری‌های عفونی تقویت شد

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند اظهار داشت: بعد از شیوع کرونا بیمارستان به شدت در مقابل بیماری‌های عفونی تقویت شد چراکه زیرساختهای بیشتری فراهم شدند و در حال حاضر 3 دستگاه اکسیژن ساز بسیار قوی و 2 ژنراتور در این بیمارستان وجود دارد.

مسلمی‌فرد افزود: به هر حال یک بیمارستان خوب باید قابل اعتماد برای تمام مردم باشد و خدمات مطلوب و به هنگام ارائه کند همچنین با کمترین عارضه برای مردم بیشترین خدمت را به آنها بدهد.

وی ادامه داد: با توجه به بودجه‌های جاری کشور امکان ندارد که به این نقاط دست یابیم لذا می‌طلبد که خیرین و دلسوزان شهر، کمک‌ها و خیرات خود را در مسیر سلامت مردم به کار ببرند و در هم افزایی می‌توانیم آینده‌ای بسیار روشن را برای بیمارستان در نظر بگیریم زیرا از همفکری همه استفاده می‌شود و تنها یک نفر تصمیم گیرنده نیست.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند بیان داشت: باید براساس فرمول‌های علمی جهانی بتوانیم تصمیماتی اتخاذ کنیم که هر گاه سازمان‌های بین‌المللی از کشور و به ویژه از دماوند بازدید کردند، سرافراز و سربلند باشیم و رسیدن به این مهم مستلزم یاری همه مسئولان و مردم است.

مسلمی‌فرد تصریح کرد: چراغ اول در این یاری را امام جمعه و نماینده شهرستان روشن کرده و در این مسیر حرکت می‌کنند، مدیر و فعالان در موسسه نیز به شدت در این راه تلاش می‌کنند. بسیاری از خیرین بزرگ دماوند و برخی از ورزشکاران دماوند در این مسیر همراه هستند.

وی عنوان کرد: همه در تلاش هستند که بتوانیم کاری بزرگ برای این شهرستان انجام دهیم، مهم این است که مردم دماوند یک تکیه گاه سلامت داشته باشند و این تکیه گاه هر جا که هست باید امن بوده و به لحاظ گوناگون دسترسیهای متعدد داشته باشد.

رئیس بیمارستان سوم شعبان دماوند افزود: در حال حاضر در شرایط سخت اقتصادی به سر می‌بریم و تعرفه‌های اعلام شده پاسخگوی نیازها و حجم تورم‌ها نیست لذا باید بجر درآمدهای عملیاتی، درآمدهای غیرعملیاتی نیز برای بیمارستان تعریف کنیم تا بتوانیم از این طریق برای توسعه خدمات و افزایش امکانات و زیرساختها استفاده کنیم.

*ورودی بیمارستان سوم شعبان دماوند  ساماندهی می‌شود

مسلمی‌فرد گفت: در مرحله اول نیاز است که فرآیند خدمات دهی در محیطی زیبا و آرام انجام شود و ورودی بیمارستان نیز شکیل شود.

وی در پایان گفت: امید است اقداماتی که در دست انجام می‌باشد موجب رضایت مردم شود، عمده علت‌ نارضایتی‌ها به سبب مسائل مالی و تعرفه‌ها و درآمد کم بیمارستان است که امید می‌رود با افزایش کرامت مردم کارهای فاخری انجام شود و پرچم بیمارستان‌های سوم شعبان و حضرت فاطمه به عنوان مراکز درمانی فاخر شهرستان بالا برود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا