معاون جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند خبر داد؛

اجرای طرح عملیاتی شناسایی نقاط پرخطر در محور‌های هراز و فیروزکوه/ وجود 5 مکان اسکان اضطراری در محور هراز

معاون جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند از اجرای طرح عملیاتی شناسایی نقاط پرخطر در محور‌های هراز و فیروزکوه و گفت: پنج مکان اسکان اضطراری در محور هراز وجود دارد.

محمد بدری در حاشیه نشست مدیریت بحران شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: این شهرستان در فصولی از سال بسیار مهاجرپذیر است و با احتساب این افراد نمی‌توان به صورت صددرصد با حوادث مقابله کرد، اما با وجود ظرفیت دائم خدمات در چند ساعت اولیه بروز بحران به افراد ارائه می‌شود.

وی در خصوص انبار امدادی بیان کرد: در شهرستان دماوند پایگاه اقماری چناران وجود دارد که در آن تعدادی سوله موجود است که از سال‌گذشته تاکنون با همکاری‌های صورت‌گرفته در حال تکمیل می‌باشد و شهرداری رودهن و آبسرد همکاری موثری در این خصوص داشتند.

معاون جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند ادامه داد: با توجه به مصوبه حاصل از نشست‌های قبلی در خصوص شناسنامه امدادی، طراحی لازم در این خصوص انجام و تمامی دهیاران به این امر ملزم شدند؛ به این ترتیب فایل در اختیار دهیاران قرار می‌گیرد تا اطلاعات ساکنان هر منطقه درج شده و در زمان بروز بحران بتوانیم سریعتر به مردم خدمت‌رسانی کنیم.

بدری خاطرنشان کرد: با توجه به وقوع بهمن در سال گذشته خوشبختانه طرحی تحت‌عنوان طرح عملیاتی محور هراز طراحی شده است و ما در این طرح، محور فیروزکوه و حوادث آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم و به همه ارگان‌های خدمات‌رسان تحویل می‌دهیم.

وی تاکید کرد: در این طرح نقاط پرخطر در محور هراز شناسایی شده و پلیس‌راه‌ها، پد بالگرد و سایر موارد مشخص شده است و به این ترتیب در زمان وقوع حوادث با مشکلات کمتری مواجه می‌شویم.

معاون جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند از وجود پنج مکان اسکان اضطراری در محور هراز خبر داد و بیان کرد: این مکان‌ها شامل امامزاده‌هاشم(ع)، مجتمع برف شرکت‌نفت، پایگاه شهید لالی آبعلی، هلال احمر آبعلی و راهدارخانه‌های آهک‌دره و شهید طلوعی‌مقدم است که از این تعداد، شرکت نفت، هلال احمر و امامزاده هاشم(ع) تجهیزات کاملی دارند.

بدری عنوان کرد: در خصوص طرح عملیاتی به دلیل تخصصی‌بودن برخی اطلاعات، شاید دهیاری‌ها کمتر از آن مطلع باشند که امیدواریم با ارتباط خوب با دهیاری‌ها سریع‌تر این اطلاعات را تکمیل کنیم.

وی اضافه کرد: ما در بخش عملیاتی، تمام نقاط روستا از لحاظ سکونت، خروجی‌های اضطراری روستا و شماره تماس‌های ارتباطی را ثبت می‌کنیم که با نصب در ملاعام، مردم در مواقع ضروری به راحتی به مسئولان دسترسی پیدا کنند.

معاون جمعیت هلال احمر شهرستان دماوند گفت: سیستم جمعیت هلال احمر به شکلی است که در زمان قطع شدن اینترنت نیز می‌توانیم اطلاعات لازم را اخذ کنیم، اما با فراگیر شدن این سیستم، فرماندهی در مواقع لازم از سوی فرمانداری شهرستان انجام خواهد شد و با ارتباط از طریق شماره‌های پنج‌رقمی، به راحتی با مسئولان خدمات‌رسان، دهیاری‌ها و بخشداری‌ها ارتباط برقرار کرده و سریع‌تر به افراد خدمت‌رسانی می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا