در جلسه ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرستان دماوند تأکید شد؛

ضرورت تزریق دُز سوم واکسن کرونا با توجه به وضعیت قرمز کرونا در دماوند/ تشدید نظارت‌بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف/ عادی‌انگاری ویروس کرونا توسط شهروندان از دغدغه‌های اصلی است

فرماندار شهرستان دماوند از ضرورت تزریق دُز سوم واکسن کرونا و تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اصناف خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، رضا طاهرخانی صبح امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونای شهرستان دماوند با اشاره به خطر انتقال بالای سویه امیکرون بین شهروندان اظهار کرد: یکی از نگرانی‌های ما، عادی‌انگاری ویروس کرونا توسط شهروندان است و این امر می‌تواند به شیوع هرچه بیشتر سویه امیکرون کمک کند و شهرستان دماوند را همچنان در رنگ‌بندی قرمز کرونایی قرار دهد.

وی افزود: آمارها نشان می‌دهد، آن دسته از شهروندانی که دز سوم واکسن را تزریق نموده‌اند، مقاومت بیشتری مقابل سویه امیکرون داشته و در صورت ابتلا به کرونا آسیب پذیری کمتری داشته اند. به موجب همین مسئله تزریق دز سوم واکسن برای همه شهروندان ضروری است.

فرماندار دماوند گفت: با توجه به روزهای پایانی سال از اداره صمت، اتاق اصناف و شبکه بهداشت و درمان می خواهیم نسبت به تشدید نظارت بر واحد های صنفی در راستای رعایت پرتکل های بهداشتی اقدام کنند.

طاهرخانی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از نیروهای بسیج و داوطلب برای کمک به مدافعان سلامت عنوان کرد: فرهنگ‌سازی در دانش‌آموزان با موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند نقش عمده‌ای برای جلوگیری از شیوع سویه امیکرون بین خانواده‌ها داشته باشد و آموزش پرورش باید نسبت به نهادینه کردن آن با ارائه آموزش‌های بهداشتی لازم اقدام کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا