معاون عمران روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان تهران:

صدور 8 هزار جلد سند از سوی بنياد مسکن در دماوند/ 10 درصد از اسناد صادر شده بنياد مسکن متعلق به شهر آبسرد است

معاون عمران روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان تهران از صدور 8 هزار جلد سند از سوی بنياد مسکن در شهرستان دماوند خبر داد و گفت: 10 درصد از اسناد صادر شده بنياد مسکن متعلق به شهر آبسرد است.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، علی خوئینی در مراسم رونمایی از اسناد مالکیت زمین‌های فاقد سند در شهر آبسرد اظهار داشت: در شهرستان دماوند 8 هزار جلد سند صادر شده و به مردم تحویل داده‌ایم که 10 درصد از آنها متعلق به شهر آبسرد است.

وی افزود: این مأموریت را در کل استان تهران و به تبع آن در کل کشور دنبال می‌کنیم، در استان تهران 90 هزار جلد سند صادر شده که به‌جز سهم آبسرد، 10 درصد از آن مربوط به شهرستان دماوند است. آبسرد و دماوند در این زمینه پیشرو هستند.

معاون عمران روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان تهران گفت: هنوز بسیاری از اسناد باقی مانده‌اند و اقداماتی در حال برنامه‌ریزی است که این اسناد اثراتش را در آینده مخصوصاً در حوزه بافت‌های فرسوده بیشتر نشان خواهد داد.

خوئینی عنوان کرد: اسنادی که تحویل داده می‌شوند تک برگی هستند و در سیستم مختصات یو تی‌ام تعریف شده‌اند، از این رو دیگر مانند سندهای دفترچه‌ای نابسامان نیستند.

وی با بیان اینکه یکی از مبانی توسعه درآمد پایدار شهری می‌تواند باشد، ادامه داد: این اطمینان را به مردم می‌دهیم که اسناد از نهایت دقت برخوردارند، در کنار اقدامات فنی، در اقدامات حقوقی نیز نهایت تلاش و دقت صورت گرفته است.

معاون عمران روستايي بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان تهران گفت: با کاهش اختلافات متری امکان احیای حقوق عمومی شهر از طریق انتقال اسناد و خدماتی که روی آنها داده می‌شود، فراهم می‌شود، این اقدامات به عمران و آبادانی شهر کمک می‌کنند.

خوئینی تصریح کرد: آماده هستیم افرادی که سند را دریافت کرده‌اند برای نوسازی املاک در اختیار رجوع کنند، به ازای هر واحد مسکونی 40 میلیون تسهیلات 5 درصدی داده می‌شود که سه سال تنفس دارد و بازپرداخت آن 12 ساله است، از همین اسناد به عنوان وثیقه بانکی نیز می‌توان استفاده کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا