رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند خبر داد؛

صدور سند تک برگی برای بیش از ۲۰ هزار هکتار اراضی ملی دماوند در سال ۱۴۰۰

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند از صدور سند تک برگی برای بیش از ۲۰ هزار هکتار اراضی ملی این شهرستان در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

حسن شکری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت:  تثبیت مالکیت دولت با اخذ سند کاداستر یا سند تک برگی در پلاک‌های ثبتی با همکاری اداره ثبت اسناد دماوند و رودهن انجام شد.

وی افزود: روند اخذ سند اراضی ملی با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در دستور کار این نهاد قرار دارد و کل اسناد تک برگی اخذ شده در سال ۱۴۰۰ به مساحت ۲۰ هزار و ۸۶۹ هکتار به تعداد ۲۱ فقره می‌باشد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: کلیه اسناد تک برگی اخذ شده از ابتدای سال تاکنون مجموعا به مساحت ۷۲۷۱۸ هکتار به تعداد ۵۹ فقره است.

شکری تصریح کرد: با قرار گرفتن عرصه‌های ملی زیرپوشش طرح کاداستر علاوه بر برطرف شدن بسیاری از مشکلات ثبتی، این اقدام گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین‌خواری و جلوگیری از تجاوز و تعدی به انفال و بیت المال که در واقع متعلق به نسل آینده است، به شمار می‌آید.

وی گفت: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا