امام جمعه دماوند:

شوراهای فرهنگی مساجد برای ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌ریزی کنند/ آمریکا با خروج از برجام دنبال تضعیف اقتصاد ماست

امام جمعه دماوند گفت: آمریکا با خروج از برجام به‌دنبال تضعیف اقتصاد ایران است و تنها فایده برجام ابطال نظریه تعامل با کدخدا بود.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم فتاح‌دماوندی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته دماوند با بیان اینکه آخرین روزهای ماه مبارک شعبان را سپری می‌کنیم، اظهار کرد: همه ما باید آماده ورود به ماه مبارک رمضان شویم و ائمه جماعات مساجد، هیأت‌های امنا و شوراهای فرهنگی مساجد از اکنون باید برای این ماه برنامه‌ریزی کنند.

وی افزود: منبرها در ایام ماه مبارک رمضان باید طوری تنظیم و مهیا شود که برای اقشار مختلف جامعه به‌خصوص جوانان جذاب و قابل استفاده بوده و محافل این ماه در مساجد باید سرشار از معنویت و امیدبخشی باشد.

*عهدشکنی عملی آمریکای پلید بر همه روشن شد

امام جمعه دماوند با اشاره به مسأله برجام بیان کرد: همه می‌دانیم که هدف دولت و رئیس‌جمهور و نیز تیم مذاکره‌کننده در این مسأله این بود که فشارهای جهانی و تحریم‌های ظالمانه علیه ایران برداشته و به مردم و دولت‌های جهان اطمینان داده شود که هدف ما استفاده از انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است و قصد ما تولید سلاح هسته‌ای نیست.

وی تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب بارها در این خصوص تذکر داده بودند، درنهایت عهدشکنی عملی آمریکای پلید بر همه روشن شد؛ برجام و خروج آمریکا از آن درس‌های فراوانی برای ما داشت و درس گرفتیم که باید بیشتر قدر نعمت ولایت‌فقیه را بدانیم و بیشتر از گذشته گوش به فرمان رهبرمان باشیم.

فتاح‌دماوندی با بیان اینکه ایشان بارها در نشست‌های خصوصی و عمومی به مسؤولان تذکر دادند که به آمریکا اعتماد نکنید، خاطرنشان کرد: معظم‌له فرموده بودند که قبل از قرارداد از طرف مقابل تضمین‌های واقعی بگیرید و به حرف‌های آنها اعتماد نکنید و اکنون نیز ایشان فرمودند که به سه کشور اروپایی اعتماد ندارند و این‌ها نیز همان کار آمریکا را به شیوه دیگری انجام خواهند داد.

*آمریکا با خروج از برجام دنبال تضعیف اقتصاد ماست

وی اذعان کرد: هدف آمریکا از امضای برجام، کند‌کردن روند پیشرفت ایران در انرژی هسته‌ای بود و امروز هدف آن از خروج از برجام تحمیل تحریم‌های بیشتر و تضعیف اقتصاد ماست؛ خروج آمریکا از برجام نشان داد که دشمنان ما به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیستند.

امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه تنها فایده برجام ابطال نظریه تعامل با کدخدا و آمریکا بود، افزود: آمریکا امروز در کنار توقف یا کند‌کردن مسیر هسته‌ای کشورمان ‌ده‌ها امتیاز نقد گرفت، بدون آنکه به تعهدات خود عمل کند و امروز ده‌ها تحریم جدید را در قالب افراد و شرکت‌های ایرانی اضافه می‌کند و باز هم برای ما شاخ و شانه می‌کشد.

وی تأکید کرد: امروز دوستان و دشمنان نظام مقدس اسلامی می‌دانند که نابود‌کردن جمهوری اسلامی رویای دست‌نیافتنی است و رؤسای جمهور قبلی آمریکا چنین خیالی را در سر می‌پروراندند، اما اکنون استخوان‌هایشان پوسیده و اثری از آنها نیست.

*ترامپ و امثال آن هیچ غلطی نخواهند کرد

فتاح‌دماوندی افزود: به قول مقام معظم رهبری این ترامپ هم خواهد مرد و خاک خواهد شد و بدنش خوراک مارومور می‌شود، در‌حالی‌که جمهوری اسلامی ایران همچنان ایستاده خواهد بود؛ دشمنان ما بدانند تا زمانی که این وحدت و هم‌دلی بین مردم و مسؤولان و رهبری وجود دارد، ترامپ و امثال آن هیچ غلطی نخواهند کرد.

وی گفت: امروز وظیفه ما عمل به شعارهای ده‌ سال گذشته کشور است که توسط مقام معظم رهبری بارها بر محور تقویت بنیه اقتصادی کشور تکرار و تأکید شده است؛ امروز وظیفه ما جهاد اقتصادی و تولید و حمایت از کار، سرمایه ایرانی و مدیریت جهادی است.

امام جمعه دماوند تصریح کرد: بنیه نظامی کشور قوی است و ایمان و عزم نیروهای مسلح ما در دفاع از اسلام و انقلاب و کشور مثال‌زدنی است و امروز دشمن جرأت حمله نظامی را ندارد، اما به ایجاد اختلاف بین ما دل‌بسته و هدف آن ناامید‌کردن مردم از انقلاب و نظام است.

*محکومیت گستاخی‌های آمریکا در دماوند

وی در پایان متذکر شد: با‌توجه به بشارت مقام معظم رهبری، آینده روشن برای این کشور است و ما هم همه امیدوار هستیم و دلمان به آینده بهتر برای ایران و ایرانی با تبعیت از فرمان‌های امام و رهبری و عمل به دستورات اسلام روشن است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا