شهر دماوند غرق در مه‌دود ناشی از سوزاندن برگ‌های پاییزه/ میرزاکریمی: اعلام‌ جرم علیه متخلفین پسماندسوزی شاخه و برگ درختان در دماوند

شهر دماوند هرساله با آغاز فصل پاییز در مه‌دود ناشی از سوزاندن برگ‌های درختان می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند، متاسفانه با آغاز فصل پاییز شاهد ماجرای آتش‌زدن برگ‌های درختان توسط عده‌ای از مالکان یا سرایداران باغات شهر دماوند هستیم.

این ماجرا فقط به امسال ختم نمی‌شود و هرساله شاهد این سریال تکراری ناشی از سوزاندن برگ‌های پاییزه و معضلات زیست محیطی هستیم.

چرا هیچ ارگانی جهت برخورد با متخلفان آلودگی عمدی هوا در شهر دماوند با این موضوع اقدامی نمی‌کند؟

بهتر اداره محیط زیست و شهرداری دماوند با تشکیل گشت مشترک پایش از سوزاندن عمدی برگ‌های پاییزه در باغات جلوگیری کنند تا شاهد آسیب‌های زیست محیطی آلودگی هوا به طبیعت و برای شهروندان نباشیم.

*اعلام‌ جرم علیه متخلفین پسماندسوزی شاخه و برگ درختان در دماوند/ شهرداری ها به استناد بند 20 ماده 55 قانون به وظایف خود عمل کنند

نقی میرزاکریمی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: به استناد ماده 20 قانون هوای پاک پسماند سوزی و سوزاندن شاخ و برگ درختان و بقایای گیاهی اراضی زراعی جرم و با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

وی ادامه داد: شهرداری ها به ویژه شهرداری دماوند برابر بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها به وظایف خود عمل نماید و همچنین نسبت به جمع آوری پسماند های عادی و کشاورزی از سطح شهر اقدام و با همکاری یگان حفاظت محیط زیست با پسماند سوزی در سطح شهر برخورد و آتش‌نشانی‌های شهرستان دماوند نیز با گزارشات مردمی نسبت به خاموش کردن پسماند سوزی اقدام نماید و عاملین آتش زدن شاخ و برگ درختان را به اداره محیط زیست شهرستان دماوند جهت پیگیری های قضایی معرفی نماید.

سرپرست محیط زیست دماوند ادامه داد: گشت های یگان حفاظت محیط زیست در سطح شهرستان فعال که با چندین مورد پسماند سوزی برخورد قانونی داشته است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا