شهردار آبعلی:

شهرک‌های هزار دشت و برق شهر آبعلی در بلاتکلیفی ساخت و ساز غیرمجاز هستند/ به طول انجامیدن 29 ساله یک پرونده حقوقی عامل ساخت و ساز غیرمجاز و فساد اداری است

شهردار آبعلی با بیان اینکه شهرک‌های هزار دشت و برق در بلاتکلیفی ساخت و ساز غیرمجاز هستند، گفت: به طول انجامیدن 29 ساله یک پرونده حقوقی عامل ساخت و ساز غیرمجاز و فساد اداری است.

به گزارش  پایگاه خبری تارود دماوند،  کاظم شریف آهی در نشست مشترک ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز و ستاد فضای سبز شهرستان دماوند با حضور جمعی از مسئولان در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: بلاتکلیفی بستری برای تخلف در حوزه ساخت و ساز غیرمجاز است، در حوزه شهری آبعلی دو نقطه هزار دشت و شهرک برق بیشترین مشکل را در این خصوص دارند.

وی افزود: در شهرک برق به مساحت 57 هکتار از اراضی در سال 70 به تعاونی برق استان تهران فروخته شد که بعد از چند سال اداره منابع طبیعی علیه این تعاونی طرح دعوی می‌کند و این پرونده تا امسال همچنان باز مانده و در بلاتکلیفی است.

شهردار آبعلی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از اراضی دیوار کشی و تفکیک شده و خدمات آب و برق گرفته‌اند اما هنوز در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

شریف آهی ادامه داد: به طول انجامیدن 29 ساله یک پرونده حقوقی باعث می‌شود که ساخت و ساز غیرمجاز و فساد اداری رونق یابد، باید این موضوع با دستور فرمانداری حل و فصل شود.

وی بیان کرد: در محدوده هزار دشت نیز در دهه 60 حدود 600 هکتار از اراضی قبل از تاسیس شهرداری تفکیک شد، این اراضی نیز در بلاتکلیفی هستند و اسناد مالکیت آنها تک برگی هستند اما همچنان منابع طبیعی ادعای مالکیت دارد و برای تعیین تکلیف آنها نیز نیاز است دستوراتی صادر شود.

شهردار آبعلی گفت: منابع طبیعی دو بار در محاکم قضایی محکوم شده است و مردم نیز در بلاتکلیفی قرار دارند و متقاضی ساخت ویلا هستند، اما مستاصل بودنشان باعث فساد شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا