شهرداری کیلان، ساماندهی گلزار شهدای کوهان را در قالب طرح جامع نمی‌پذیرد/ لزوم تسریع در روند طرح گازرسانی به امامزاده هاشم (ع) دماوند

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند با اشاره به اینکه شهرداری کیلان، ساماندهی گلزار شهدای کوهان را در قالب طرح جامع بقعه متبرکه امامزاده زین‌العابدین (ع)  قبول ندارد، گفت: علیرغم لزوم نگاه ویژه به امامزاده هاشم (ع)  دماوند و قول مسئولان شهرستانی بر طرح گازرسانی به این زیارتگاه مهمان‌پذیر در فصل زمستان، اراده خاصی وجود ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد اشرفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند، با اشاره به شایعه‌پراکنی‌هایی در خصوص ممانعت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند برای ساماندهی گلزار شهدای کوهان که در جوار امامزاده زین‌العابدین ابن عقیل (ع) واقع شده است، اظهار کرد: شهرداری شهر کیلان اگر در زمینه ساماندهی گلزار شهدای کوهان می‌خواهد اقدام کند، فقط با رعایت طرح جامع بقعه متبرکه امامزاده زین‌العابدین (ع) محله کوهان می‌تواند در ارائه دادن خدمات و هزینه اقدام کند و ما هیچ‌گونه مشکلی در این خصوص نداریم.

وی افزود: اما متاسفانه شهرداری کیلان می‌خواهد خارج از طرح جامع بقعه متبرکه امامزاده زین‌العابدین (ع) محله کوهان در ساماندهی گلزار شهدا اقدام کند که اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند نمی‌تواند خلاف طرح جامع این بقعه، با ساماندهی موافقت کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند تصریح کرد: شهرداری کیلان مدعی است ساماندهی گلزار شهدا را هر جوری که دلمان بخواهد می‌سازیم و به رعایت طرح جامع کاری نداریم که چنین موضوعی امکان پذیر نخواهد بود.

اشرفی گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند چندین بار در خصوص ساماندهی گلزار شهدا محله کوهان همکاری خود را اعلام آمادگی کرده است ولی کسی پیش نمی‌آید و در این زمینه همکاری کند.

وی در خصوص ارائه خدمات رفاهی به مسافران و زائران در بقعه متبرکه امامزاده هاشم (ع) دماوند گفت: مسئولان شهرستان دماوند در خصوص گازرسانی به این بقعه متبرکه فقط قول‌هایی را داده‌اند؛ ولی در عمل کسی جلو نمی‌آید که کار را پیش ببرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند ادامه داد: هدف ما خدمت رسانی به زائران و مسافرانی است که در مسیر بقعه متبرکه امامزاده هاشم (ع) دماوند تردد می‌کنند؛ چرا که در این منطقه شرایط جوی کولاک می‌شود و باید به زائران و مسافران خدمت‌رسانی شود و در حال حاضر گازوئیل آزاد جهت سیستم گرمایش آن منطقه تهیه می‌شود.

اشرفی تأکید کرد: آبروی شهرستان دماوند در گرو حمایت همه جانبه مسئولان شهرستانی است و از مسئولان شهرستانی خواستاریم نسبت به بقعه متبرکه امامزاده هاشم (ع) دماوند نگاه ویژه‌ای داشته باشند و نگویند کلیه خدمت رسانی‌ها فقط وظیفه اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان است.

انتهای پیام/سرآکو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا