شهرداری آبسرد همچنان درگیر پرداخت مطالبات طلبکاران از ادوار گذشته است

جلسه مشترک شهردار آبسرد با رئیس و اعضای شورای اسلامی، معاون اداری مالی و مسئولین حراست و بازرسی و سایر مسئولین واحدهای مربوطه در محل دفتر شهردار برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، این جلسه به دعوت جانعلی‌زاده شهردار آبسرد در خصوص پیگیری مطالبات پیمانکاران و طلبکاران متعدد سنوات گذشته برگزار شده بود که در این جلسه شهردار آبسرد از واحدهای ذیربط خواست صورت بدهی‌های شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی را بررسی نمایند و بر همین اساس  پس از بحث و تبادل نظر لیستی از بدهی‌های شهرداری در سنوات گذشته مورد بحث قرار گرفت.

جانعلی‌زاده شهردار آبسرد در جمع حاضرین اظهار کرد: شهرداری آبسرد با گذشت بیش از دو سال و تغییر در مدیریت شهرداری و آمد و رفت دو سرپرست و دو شهردار هنوز موفق به تصفیه کامل بدهی‌های شهرداری در سنوات گذشته نشده است.

وی افزود: علاوه بر عدم درآمد پایدار و هزینه‌های جاری و عمرانی متاسفانه مطالبات سنوات گذشته نیز گریبان شهرداری را گرفته است و این قضیه زمانی حادتر می‌شود که طلبکاران با طرح شکایت از شهرداری در محاکم قضایی ضمن گرفتن حکم اصل مبلغ و جریمه تاخیر در پرداخت نیز به شهرداری تحمیل می‌شود.

شهردار آبسرد با بیان اینکه قطعا این موضوع  مجموعه مدیریتی را مستاصل می‌نماید و در خصوص مشکلات مربوط به پرداخت این قبیل مطالبات افزود: مشکلاتی از جمله عدم وجود صورتجلسات مربوطه و مدارک متقن، عدم وجود فصل مشترک با توجه به تعدد پیمانکاران در یک پروژه، عدم اجرای پروژها بر اساس نقشه‌های ابلاغی، عدم وجود صورت وضعیت قطعی و تحویل موقت و قطعی، فنی بودن برخی فعالیت‌های عمرانی که در حال حاضر قابل بررسی نیست و بعضی قرار دادها و پیمانکاران در یک پروژه دو الی سه پیمانکار کار کرده‌اند چگونگی روند کار آنها مشخص نمی‌باشد.

جانعلی‌زاده عنوان کرد: لذا در این جلسه هم‌اندیشی به دنبال یک راهکار قانونی هستیم تا با تعامل راهی برای پرداخت دیون و حق‌الناس بیابیم.

وی تصریح کرد: هم اکنون لیستی از بدهی‌ها در شهرداری آبسرد موجود است که طبق این اسناد شهرداری از سال ۱۳۹۶ تاکنون مبلغ زیادی از بدهی‌های سنوات گذشته که یک فقره آن حدود سه میلیارد و پانصد میلیون تومان می‌باشد از حساب شهرداری در موضوع فرعی راه مربوط به بلوار آیت‌الله خامنه‌ای(بلوار همند) بر اساس حکم قضایی از حساب شهرداری به نفع پیمانکار برداشت گردید و همین موضوع مشکلات عدیده‌ای در برنامه‌های مالی شهرداری ایجاد نمود که از جمله آن مشکل در پرداخت حقوق پرسنل و کارگران خود در موعدقانونی می‌باشد.

شهردار آبسرد در پایان عنوان کرد: اگر این مشکلات بر سر راه شهرداری نبود می‌توانستیم، خدمات بهتری به شهروندان فهیم شهر آبسرد ارائه دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا