مسئول مدیریت پسماند شهرستان‌های دماوند و پردیس خبر داد؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت پاک راستین سپهر با آموزش و پرورش دماوند/ افزایش آگاهی عمومی و مشارکت شهروندان در مسائل زیست محیطی از اهداف این تفاهم‌نامه است

مسئول مدیریت پسماند شهرستان‌های دماوند و پردیس از امضای تفاهم‌نامه همکاری شرکت پاک راستین سپهر با اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند خبر داد.

آرش شهریور در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: این تفاهم‌نامه همکاری با توجه به اهمیت مسائل، مشکلات و معضلات زیست محیطی، نیاز به افزایش آگاهی عمومی و مشارکت حداکثری شهروندان در خصوص مصرف کمتر زباله و همچنین تفکیک از مبدأ می‌باشد.

وی افزود: لذا با توجه به خصوصیاتی همچون اشتیاق، انرژی، استعداد، شور و هیجان آماده فراگیر بودن و انتقال آموزه‌ها جهت تعمیم مسائل زیست محیطی از سوی دانش آموزان به خانواده از اهداف دیگر این تفاهم‌نامه همکاری است.

مسئول مدیریت پسماند شهرستان‌های دماوند و پردیس تأکید کرد: مدارس به عنوان جامعه هدف با اولویت در امر آموزش و فرهنگ‌سازی، انتخاب شده و در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند منعقد گردید.

شهریور ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در زمینه این تفاهم‌نامه توزیع اقلام مرتبط با تفکیک از مبدأ مدارس شامل سطل‌های کاغذ، کارت پلاست، کیسه‌های مخصوص خرید و …، برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگسازی در مدارس، برگزاری مسابقات مرتبط با بازیافت همچون نقاشی، کاردستی و مجسمه‌های بازیافتی و… از اقداماتی است که باید اجرایی شود.

وی از اجرای برنامه تئاتر و نمایش جشن‌های مرتبط با موضوع بازیافت و فرهنگ‌سازی در خصوص جداسازی زباله‌های خبر داد و گفت: همچنین یکی از اضلاع اصلی در پیشرو اهداف فرهنگ‌سازی در مدارس حمایت و استفاده از ظرفیت‌های اداره محیط زیست شهرستان دماوند می‌باشد که می‌توان از پتانسیل کافی آن استفاده نمود.

این مقام مسئول حضور فعال «ان.جی.اوهای» زیست محیطی شهرستان دماوند را بسیار حائز عنوان کرد و گفت: اعلام همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند امیدواریم در تمامی فرآیندهای کاری و مراحل برنامه‌های فوق همکاری و حمایت لازم انجام گیرد.

آرش شهریور مسئول مدیریت پسماند شهرستان‌های دماوند و پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا