سیل اخیر شهرستان دماوند در بخش آبزیان به 1500 قطعه ماهی قزل آلا آسیب وارد کرد/ خسارت سیل به 50 هکتار از سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار در دماوند 

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دماوند با بیان اينکه سیل اخیر شهرستان دماوند در بخش آبزیان به 1500 قطعه ماهی قزل آلا آسیب وارد کرد، گفت: سیل به 50 هکتار از سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار در دماوند خسارات زد.

محمد حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: در سیل اخیر شهرستان دماوند در بخش آبزیان 1500 قطعه ماهی قزل آلا آسیب دیده‌اند، 420 راس دام تلفات داشتیم همچنین 85 کلونی زنبور عسل، 57 هکتار محصولات زراعی و 6354 هکتار از باغات دچار آسیب شده‌اند.

وی افزود: در این سیل به 50 هکتار از سامانه‌های نوین آبیاری تحت فشار، 18 کیلومتر قنوات، 30 باب استخر ذخیره آب کشاورزی و 31 کیلومتر از کانال‌های آبیاری و انتقال آب با لوله و انهار کشاورزی خسارت وارد شده است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان دماوند گفت: 5 کیلومتر جاده بین مزارع، 111 مورد ادوات کشاورزی و 1350 مترمربع از تاسیسات نیز خسارت دیده‌اند.

حیدری ادامه داد: خسارات به طور کامل و باغ به باغ برآورد شده‌اند، 3 مرکز خدمات به صورت شبانه روزی از ساعات اولیه وقوع سیل شروع به فعالیت کرده و خسارات را براورد کرده و به مقامات بالادستی ابلاغ کردند.

وی تصریح کرد: امید است با برنامه‌‌ریزی‌ها و کمک دهیاران و کشاورزان به مرور زمان بتوانیم خسارات را جبران کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا