همزمان با هفته کرامت بانوان؛

همایش سلامت بانوان و خودمراقبتی در دماوند برگزار شد

همزمان با هفته کرامت بانوان، همایش سلامت بانوان و خودمراقبتی در شبکه بهداشت‌ودرمان شهرستان دماوند برگزار شد.

سعید آسیایی، رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان شهرستان دماوند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: با توجه به قرار داشتن در هفته کرامت بانوان، از این موقعیت استفاده کردیم تا موضوع سلامت بانوان به عنوان محور جامعه و خانواده را مدنظر قرار دهیم.

وی با اشاره به تقارن با هفته آگاهی از مغز بیان کرد: بانوان مادران جامعه هستند که فرزندان را رشد و پرورش می‌دهند و بدون وجود مغز تکامل‌یافته و سالم با بیشترین بازدهی، نمی‌توان به اهداف خود برسیم.

رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان شهرستان دماوند ادامه داد: توجه به زمانی که مادر جنین را در شکم دارد تا به دنیا آمدن و رشد نوزاد، آگاهی از مغز است و ما در این همایش مباحث مربوط به خودمراقبتی مادران و زنان جامعه را مطرح کردیم که بر اساس این آموزش‌ها از برخی بیماری‌ها پیشگیری کنند.

آسیایی در خصوص اقدامات شبکه بهداشت‌ودرمان شهرستان دماوند در خصوص سلامت بانوان تصریح کرد: برنامه‌های ما منحصر به هفته و روز خاصی نیست، بلکه در این روزها اهمیت آن را بیان کرده و توجه مردم را جلب می‌کنیم؛ در حالی که واحد بهداشت خانواده همواره با تمرکز بر سلامت مادران و بانوان به این موارد می‌پردازد.

وی عنوان کرد: آموزش اولین موضوعی است که مدنظر ما قرار دارد که در تمام نشست‌ها و تجمعات صورت می‌گیرد؛ مادران از آغاز بارداری تا زمان تولد نوزاد و پس از آن تحت‌نظر همکاران ما هستند تا مراقبت‌های لازم در خصوص سلامت آنها پیگیری شود.

رئیس شبکه بهداشت‌ودرمان شهرستان دماوند از آموزش مراقبت‌های لازم در میانسالی و کهنسالی در راستای بهبود وضعیت زندگی در این شهرستان خبر داد که در این میان به بانوان توجه ویژه‌ای می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا