سرانه فضای سبز در شهر آبسرد برای هر نفر ۱۷ متر است/ طرح جنگل‌کاری در اراضی آرامستان شهر آبسرد اجرایی می‌شود

شهردار آبسرد با بیان اینکه سرانه فضای سبز در شهر آبسرد برای هر نفر ۱۷ متر است، گفت: طرح جنگل‌کاری در اراضی آرامستان شهر آبسرد اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تارود، محمد اسماعیل جانعلی‌زاده در آیین روز درختکاری شهر آبسرد اظهار داشت: همزمان با روز درختکاری، شاهد کاشت درخت در شهر آبسرد هستیم که با توجه به اینکه سرانه فضای سبز در این شهر بالغ بر ۱۷ متر برای هر نفر است که این مهم در دستور کار است که افزایش یابد.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهور در خصوص کاشت هر ایرانی سه نهال در طول چهار سال، بتوانیم یک فضای سبز خوب و یک چشم انداز خوب در منطقه داشته باشیم.

شهردار آبسرد گفت: منطقه‌ای که اکنون حضور داریم توسط راه و شهرسازی و با همراهی فرماندار محترم شهرستان بالغ بر چهار هکتار برای آرامستان پیش‌بینی شده که چهار هکتار دیگر آن در بالادست که دو هکتار آن بین زمین ورزشی و آرامستان به‌ صورت جنگل کاری پیش‌بینی شده که امروز کاشت نهال آن را در دستور کار قرار دادیم تا امید است به مرور زمان فازبندی شود تا کل دو هکتار را به‌صورت جنگل‌کاری داشته باشیم تا محدوده بین ورزشگاه و آرامستان را پوشش دهد.

جانعلی‌زاده عنوان کرد: کاشت درخت آسان است ولی نگهداری آن سخت است که باید در نگهداری آن کوشا بوده و پیش‌بینی لازم را صورت گرفته که امسال یک دستگاه تانکر آب از طریق سازمان شهرداری‌ها اخذ شود تا بتوانیم ساماندهی درختان را در دستور کار قرار دهیم.

وی گفت: برای ارتقا و گسترش فضای سبز برنامه‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت در دستور کار داریم و به صورت مستمر در طول سال انجام می‌شود.

شهردار آبسرد بیان کرد: در سال جاری پلاک‌کوبی درختان را در دستور کار قرار دادیم که سالانه افزایش درخت و نگهداری در پارک‌ها داشته باشیم که این پلاک‌کوبی‌ها به‌ صورت الکترونیک هستند و اگر مشکلی داشته باشد با توجه به اطلاع‌رسانی که می‌دهد بررسی صورت می شود و در صورت داشتن آفت رفع عیب می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا