سراسر بام ایران در سوگ رئیس مذهب تشیع گریست/ آوای غمناک شیپورها بر بام مسجدالرضا (ع) گیلاوند

همزمان با سراسر کشور، مراسم عزاداری شهادت رئیس مذهب تشیع در سراسر شهرستان دماوند برگزار شد.

مسجدالرضا گیلاوند
به گزارش پایگاه خبری تارود، امام‌جمعه شهرستان جویبار در مراسم سوگواری امام محمدصادق (ع) در مسجدالرضا (ع) گیلاوند گفت: ما در قبال امامان سه وظیفه‌داریم. اولین معرفت و شناخت امام است که معرفت نسبت به جایگاه امام و نقش امام می‌باشد که باید در کنار آن، معرفت شناسنامه‌ای به امام نیز باشد. اگر امام را نشناسیم در دین گمراه می‌شویم و ترازو سنجش نداریم. تکفیری‌ها و داعشی‌ ها و سلفی‌ها امروز رهبر و ترازو ندارند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل قلی پور افزود: دومین وظیفه اطاعت است و شیعه کسی است که از امام علی اطاعت کند. سومین وظیفه این است که باید دید آیا سبک زندگی امروز ما منطبق بر زندگی امامان است. شب شهادت امام صادق، درس یادگیری از زندگی ایشان است که هزاران شاگرد تربیت کردند و ما باید درس یادگیری از فرصت‌ها را یاد بگیریم.

مسجدالرضا گیلاونذ

وی تصریح کرد: اعمال ما برای اینکه قبول شود هفت شرط دارد. نخستین شرط اعتقادی که باید برای خدا باشد. دومین شرط، شرط عبادی است که باید نماز قبول شود تا باقی اعمال قبول شود. امام صادق در پایان عمر فرمود: «شفاعت من به کسی نمی‌رسد که نماز را سبک بشمرد.» یعنی که نماز قضا دارد و نمی‌خواند. نماز اول وقت را بی‌جهت تأخیر بیندازیم. نماز جماعت برپاست و فرادا بخوانیم.
قلی‌پور بیان کرد: شرط سوم، شرط اقتصادی است. گاهی از مال دزدی خیرات می‌کند و اگر از مال حلال نباشد، اصلاً عمل از پایه قبول نیست. کربلا به علت لقمه حرام عده‌ای و ایستادگی در برابر حق ایجاد شد. شرط چهارم اخلاق است که با غیبت و تهمت و سوءظن حسنات را از بین ببریم.

مسجدالرضا (ع) گیلاوند
امام‌جمعه شهرستان جویبار افزود: شرط پنجم شرط خانوادگی است که اگر کسی نگاه بد به پدر و مادر کند، حتی پدر و مادری که در حق فرزند ظلم کرده باشد، یک عمل وی هم قبول نمی‌شود. رفتار زن و شوهر در قبال همدیگر نیز شرط دیگر قبولی اعمال است. ششمین شرط، شرط اجتماعی است که به فکر همسایه فقیر خود نیست، چگونه می‌تواند عمل صالحش قبول شود.
قلی‌پور تأکید کرد: شرط هفتم شرط سیاسی و ولایتمداری است که پیامبر فرمود کسی که عمر نوح را عبادت کند، اما ولایت علی (ع) را قبول نکند، بوی بهشت به مشامش نخواهد رسید.

انتهای پیام/ پ

2 دیدگاه

  1. ممنون از شما که گوشه چشمی به گروه موزیک دماوند انداخته اید و در روز شهادت امام جعفر صادق علیه السلام آن را به تصویر کشیده اید بنده به نوبه خودم از طرف اعضای گروه موزیک شهرستان دماوند و شیپور زنان از شما تشکر مینمایم و توفیق بیش از پیش و موفقیت در کارها را از خداوند متعال برای شما و اعضای سایت زحمت کش شما خواستارم محمد خلیلی فر یکی از اعضای گروه موزیک شهرستان دماوند یا علی التماس دعا

    1. انشاالله تماس بگیرید با شما بیشتر در ارتباط باشیم
      انجام وظیفه اس انعکاس اخبار گروه زحمتکش موزیک شهرستان دماوند و آرزوی توفیق روزافزون برای شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا