امام جمعه شهرستان دماوند:

سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به صدور بیانیه گام دوم انقلاب در شهرستان دماوند قدم بردارد/ باید برای پرورش مداحان جدید و تقویت کانون‌های قرآنی گام‌های بلندتری برداریم

امام جمعه شهرستان دماوند با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی با توجه به صدور بیانیه گام دوم انقلاب در شهرستان دماوند قدم بردارد، گفت: باید برای پرورش مداحان جدید و تقویت کانون‌های قرآنی گام‌های بلندتری برداریم.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دماوند اظهار داشت: تبلیغ اسلام در قالب اداره تبلیغات اسلامی در نظام جمهوری اسلامی دیده شده است و همه باید خود را عضوی از این اداره بدانیم و به همکاری و تعامل با آن افتخار کنیم.

وی افزود: سازمان تبلیغات اسلامی مسئولیت‌های متنوع و گسترده‌ای را در دستور کار خود دارد و با توجه به صدور بیانیه گام دوم انقلاب در این شهرستان قدم بر می‌دارد.

امام جمعه شهرستان دماوند گفت: شهرستان دماوند در نزدیکی پایتخت است و پذیرای مهمانان از نقاط مختلف می‌باشد، این مهم در طول هفته وجود دارد و جمعیت شناور معادل جمعیت ساکن دماوند است، طبق آمارها به میزانی که جمعیت ساکن افزایش یافته به همان اندازه نیز جمعیت شناور افزایش داشته است.

فتاح دماوندی ادامه داد: باید برای این جمعیت عظیم برنامه داشته باشیم و سازمان تبلیغات اسلامی توجه داشته باشد که شاید جمعیت این شهرستان با احتساب اتباع حدود 300 هزار نفر باشد و باید برای اهل سنت و شیعه هر دو برنامه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اهالی سنت و شیعه با هم زندگی می‌کنند و سبک زندگی و اخلاق آنها بر یکدیگر تاثیر داشته است، همچنین ترویج سبک زندگی اسلامی و بیانیه گام دوم انقلاب باید مدنظر ما باشد.

امام جمعه شهرستان دماوند بیان کرد: تمسک و توسل به قرآن و اهل بیت باید برای مسلمین مورد توجه همیشگی باشد که این مهم با روش‌های جدید سازمان تبلیغات و رویکرد خاص به جوانان و نوجوانان و توجه خاص به فضای مجازی میسر خواهد بود.

فتاح دماوندی گفت: حضور در فضای مجازی برای ما بسیار مهم است و شهرستان دماوند در این زمینه باید الگویی برای دیگر شهرستان های استان تهران باشد.

وی با اشاره به تعامل و همکاری با ادارات دیگری که در زمینه فضای مجازی فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادارات اوقاف، سپاه، بسیج و امور مساجد تعامل بیشتری برای خدمت به مردم با یکدیگر داشته باشند.

امام جمعه شهرستان دماوند در ادامه گفت: مداحی و ستایشگری اهل بیت و مرثیه سرایی برای آنها در دماوند پررنگ‌تر دیده شده است، باید به مساله مداحان و فعالان این عرصه توجه کرد و در پرورش نیروهای جدید و شاگردان و مداحان جدید گام‌های بلندتری برداریم.

وی عنوان کرد: تقویت کانون‌های قرآنی نیز باید در تربیت قاری و موذن مدنظر باشد تا بتوانیم گام‌های بلند برداریم و در استان تهران نمونه باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا