مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خبر داد؛

تکذیب ساخت‌وساز در اراضی واگذار شده به یک وزارتخانه در آیینه ورزان/ تبدیل بهره‌بردار از جهاد کشاورزی به آن وزارتخانه دو سال پیش صورت گرفته است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران با تکذیب ساخت‌وساز در اراضی واگذار شده به یک وزارتخانه در آیینه‌ورزان دماوند گفت: تبدیل بهره‌بردار از جهاد کشاورزی به آن وزارتخانه دو سال پیش صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، علی کیان در گفتگویی با اشاره به اعتراضات مردمی را در خصوص واگذاری اراضی در روستای آیینه ورزان دماوند به یکی از وزارتخانه‌ها اظهار کرد: این اقدام در واقع واگذاری نبوده و مستندسازی و تغییر بهره بردار از وزارت جهاد کشاورزی به وزارتخانه دیگر بوده است و آن وزارتخانه برای انجام کارهای مورد نظر خود نیاز به یک سری امکانات مانند قرار دادن کانکس دارد.

وی افزود: این اراضی واگذار به شخص نبوده است، متاسفانه برخی افراد به غلط به این مسائل دامن می زنند و با ایجاد شایعات، طوری مطرح می کنند، که گویا قرار است، در این اراضی واحدهای مسکونی ساخته شود، که من به شدت این موضوع را رد و اعلام می کنم، قرار نیست واحدهای مسکونی در آن اراضی ساخته شود.

 مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران خاطرنشان کرد: این تغییر بهره بردار دو سال پیش انجام شده است، اما وزارتخانه مذکور به تازگی برای بهره برداری از این منطقه اقدام کرده، اما تغییر در بهره بردار ۲ سال پیش رخ داده است و بحث مستندسازی و تغییر بهره بردار در کمیسیون های مربوطه در هیات دولت بررسی می شود.

کیان در پاسخ به سوالی مبنی بر ایستگاه تولید بذر جیلارد دماوند که اقدام به کشت گراس شده است، توضیح داد: یکی از کارگران آن ایستگاه که از اتباع هم بوده است، اقدام به کاشت گراس کرده بود، که به محض اطلاع همکاران من از این موضوع، جمع آوری و معدوم شده است که همکاران من همه آن را به سرعت از ریشه درآورده و معدوم کردند.

وی در خصوص گزارشی که در ۲۰:۳۰ مبنی بر دست اندازی به اراضی ملی پخش شد، نیز توضیح داد: هیچ تصرفی در آن منطقه نداشتیم و آن گزارش کذب بود و ما اعتراض نیز کردیم، جوابیه نیز برایش صادر شد، که دبیرخانه ۲۰:۳۰ مشغول بررسی جوابیه و نیز گزارش اولیه است و قطعا پخش خواهد شد.

در آن مکان هیچ ساخت و ساز و تصرفی نبوده است، آن جاده یک جاده معدن قدیمی بوده، که مرتع داران از آن استفاده کرده و در دل آن منطقه یک دامداری قدیمی فعالیت می کرده است ولی متاسفانه در این گزارش تنها نوع دسترسی و راه بند را نشان دادند، در حالی که راه بند نیز توسط محیط زیست برای جلوگیری از ورود شکارچیان غیرمجاز احداث شده بود؛ اما این گزارش، طوری نشان داد، که راه بند برای ویلاداران و ویلاسازان است، که نادرست بود.

گفتنی است چند روز قبل اعتراض و تجمع اهالی روستای آیینه‌ورزان دماوند نسبت به ورود یک ارگان دولتی به اراضی این روستا، در حالی که قصد استقرار کانکس برای آغاز بهره‌برداری داشتند، صورت پذیرفته بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا