شهردار کیلان:

تصویب بودجه 15 میلیارد تومانی شهرداری کیلان در سال 98/ احداث دیوار ساحلی رودخانه جمع آبرود حدود ۱۱ کیلومتر از محدوده وادان تا ساران در سال جاری/ جذب سرمایه‌گذار برای ساخت‌ هتل در شهر کیلان انجام شده است

شهردار کیلان از تصویب بودجه 15 میلیارد تومانی این نهاد در سال 98 خبر داد و گفت: احداث دیوار ساحلی رودخانه جمع آبرود حدود ۱۱ کیلومتر از محدوده وادان تا ساران در سال جاری اجرا می‌شود.

ایرج گودرزی راد در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار کرد: بودجه امسال از لحاظ رقمی همچون سال گذشته و تقریباً ۱۵ میلیارد تومان است و اگر افزایش کن، اصلاح و متمم می‌شود.

وی بیان کرد: اولویت‌های کاری امسال اغلب در حوزه بهبود عبور و مرور است، مطالعات آثار تاریخی و پروژه‌های ایجاد روشنایی و الکترونیکی کردن سیستم اداری شهرداری از برخی اولویت‌های شهرداری هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از بودجه امسال برای ایجاد دیوار ساحلی از رودخانه جمع آبرود محدوده وادان تا ساران در نظر گرفته شده است، افزود: طول این دیوار ساحلی حدود ۱۱ کیلومتر است، در صورت تفاهم با امور آب دماوند از بخش خصوصی و مردمی نیز کمک گرفته می‌شود، در حال حاضر یک میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه در نظر گرفته شده است.

*اجرای طرح جمع‌آوری شبکه آب‌های سطحی شهر کیلان برای سال آینده پیش‌بینی شده است

شهردار کیلان بیان کرد: اجرای طرح جمع‌آوری شبکه آب‌های سطحی شهر کیلان برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود و امیدواریم ساماندهی طرح احداث دیوار ساحلی رودخانه جمع آبرود باید ابلاغ شود تا اجرایی گردد از این رو منتظر ابلاغیه زودتر امور آب هستیم.

*درصدد ایجاد بومگردی در زمینی به وسعت یک هزار مترمربع جنب مسجد جامع کیلان هستیم/ ایجاد بومگردی در شهر کیلان با موافقت میراث فرهنگی و گردشگری اجرایی می‌شود

گودرزی راد با بیان اینکه علائم هدایت مسیر و تابلوهای راهنمایی در سطح شهر کیلان از دیگر اولویت‌هاست، گفت: زمینی به وسعت هزار مترمربع جنب مسجد جامع شهر کیلان واقع است که طی رایزنی با میراث فرهنگی و گردشگری درصدد ایجاد بومگردی در این مکان هستیم.

وی اضافه کرد: چند سرمایه‌گذار عملیات در زمینه ساخت‌ هتل و دیگر مقدمات تفریحی همچون ایجاد دریاچه را تفاهم‌نامه کرده‌اند که زمان اتمام کار تا پایان سال عنوان شده است.

*احیای قلعه حاج عسگر شهر کیلان در قالب یک مکان گردشگری و تفریحی در دستور کار است/  جذب سرمایه‌گذار برای سه طرح گردشگری شهر کیلان

شهردار کیلان گفت: این پروژه‌های گردشگری شامل احیای قلعه حاج عسگر شهر کیلان می‌باشد و شهرداری در زمینه از نظر بودجه کمکی نمی‌کند و در صدور مجوزها اقدام می‌کند، بخش خصوصی قصد دارد طبق برآوردهای اولیه ۱۰۰ میلیارد تومان برای فاز اول هزینه کند.

گودرزی راد افزود: بودجه‌های شهرداری کفایت نمی‌کند از این رو باید بخش خصوصی را حمایت و راهشان را تسهیل کنیم تا سرمایه گذاران جذب شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برای سه طرح گردشگری سرمایه‌گذار جذب شده است، سیاست ما بر این است که به این موضوع و سرمایه‌گذاران بهای بیشتری داده و کمک شود.

شهردار کیلان بیان کرد: سرمایه‌گذاران باید مورد حمایت‌های قانونی قرار گیرند تا با رفع موانع مسیرشان در رشد و شکوفایی شهر تسهیل شود. باید ترس مردم از سرمایه‌گذاری و ریسک کردن از بین برود.

*افزایش نرخ کرایه تاکسی خط کیلان – دماوند غیرقانونی است

گودرزی راد با بیان اینکه با رانندگانی که خودسرانه اقدام به افزایش غیرقانونی نرخ کرایه تاکسی می‌کنند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت، افزایش نرخ کرایه تاکسی خط کیلان – دماوند غیرقانونی است و هیچ مصوبه‌ای در این خصوص وجود ندارد.

وی تصریح کرد: شهروندان رانندگان متخلف را جهت برخورد قانونی به شهرداری کیلان معرفی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا