رئیس حوزه قضایی بخش رودهن:

ناهماهنگی ادارات عامل ساخت‌وسازهای غیرمجاز گلاهک رودهن/ حکم اعتراض به تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ تک ویلای مبارک‌آباد آبعلی به جریمه تغییر پیدا کرد!

رئیس حوزه قضایی بخش رودهن ناهماهنگی ادارات را عامل ساخت‌وسازهای غیرمجاز گلاهک بخش رودهن دانست و گفت: حکم اعتراض به تخریب کمیسیون ماده ۱۰۰ تک ویلای مبارک‌آباد آبعلی به جریمه تغییر پیدا کرد!

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا تقیان در گفت‌وگویی اظهار کرد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز در گلاهک رودهن به دلیل ناهماهنگی ادارات به‌خصوص جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی است که این ساخت‌وسازها سرعت گرفته است.

وی ادامه داد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز در گلاهک به دلیل اینکه مشخص نیست متولی آن کدام اداره است رو به افزایش است و دستگاه‌های خدمات رسان نیز به متصرفان در حال خدمات‌رسانی هستند.

رئیس حوزه قضایی بخش رودهن گفت: باید مالکیت زمین‌های این منطقه هر چه زودتر از طرف جهاد کشاورزی و مسکن و شهرسازی مشخص شوند و روند طولانی شدن این ساخت‌وسازها موجب تصرف بیشتر زمین‌های دولتی به دست متصرفان و افراد سودجو خواهد شد.

تقیان اضافه کرد: طی بازدیدی که در چند وقت اخیر از گلاهک داشتیم و با توجه به ساخت‌وسازهای غیرمجاز در بخشی از گلاهک امروز بخشی از این سازه‌ها توسط شهرداری، جهاد کشاورزی و دیگر ارگان‌ها تخریب شد.

وی ادامه داد: با توجه به این‌که به دلیل اعتراض مردم تخریب نیمه‌کاره ماند، مابقی تخریب در گلاهک چند روز آینده اجرایی خواهد شد.

رئیس حوزه قضایی بخش رودهن گفت: منطقه گلاهک به دو محدوده تبدیل‌شده است که یک محدوده وارد شهر رودهن شده است و بخشی در حریم است و ما مجوز تخریب را در حریم صادر کرده بودیم.

تقیان افزود: در محدوده شهری دستور جلوگیری از ساخت‌وساز شده بود و دستور پلمب داده بودیم و حکم تخریب تنها در کمیسیون ماده ۱۰۰ داده می‌شود؛ در محدوده هم‌مقداری تخریب انجام‌شده است و هر ارگانی این تخریب‌ها را انجام داده می‌بایست پاسخ‌گو باشند.

*احتمال تخریب تک ویلای آبعلی وجود دارد

وی در خصوص تک ویلای آبعلی تصریح کرد: تک ویلا در منطقه مبارک‌آباد آبعلی از طرح‌های تحویلی جهاد کشاورزی بوده است که سال ۷۵ واگذارشده است.

رئیس حوزه قضایی بخش رودهن اضافه کرد: مالک زمین تنها مجوز دو هکتار داشت که متأسفانه سه هکتار را تصرف کرده است و بجای ۱۲۰ متر بنا با تغییر مکان بنای ۴۴۰ متری ساخته است.

تقیان گفت: شهرداری آبعلی هم پرونده این ویلا را به ماده ۱۰۰ ارجاع داده است که در کمیسیون اول حکم تخریب صادرشده است اما پس از اعتراض به این حکم، در کمیسیون دوم حکم به جریمه تغییر پیدا کرد.

وی اضافه کرد: طبق دستوری که به جهاد کشاورزی و منابع طبیعی داده شد قرار شد کارشناسی مجدد انجام شود و اگر لازم بود بخش تصرف‌شده تخریب شود.

دادستان رودهن بیان کرد: علی‌رغم رأی کمیسیون ماده ۱۰۰، باید تدبیری انجام شود و چون مالک ویلا جریمه خود را نداده است رأی اول کمیسیون را اجرایی و یا اضافه بنا تخریب شود.

تقیان توصیه‌ای هم به سازنده‌ها داشت و عنوان کرد: به سازنده‌ها و سرمایه‌گذارها توسعه می‌کنیم ابتدا مطالعه دقیق برای ساخت داشته باشند و به سخن هیچ ارگانی و یا فردی به اعتبار ساخت‌وساز و این‌که می‌گویند بسازید و در کمیسیون ماده ۱۰۰ جریمه خواهید شد و دیگر مشکلی نیست، توجه نکنند تا در آینده به مشکل نخورند.

وی اضافه کرد: سازنده‌ها تنها از راه قانونی وارد شوند و تخریب‌ها دلیل نمی‌شود که مالک زمین نیستند اما بدانند اجازه ساخت‌وساز در زمینی با کاربری کشاورزی را ندارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا