زنگ هشدار کم آبی در مدارس ابتدایی شهرستان دماوند به صدا درآمد

مدیر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران گفت: با توجه به بحران کم آبی در سومین پاییز خشک، طرح آموزشی مصرف بهینه آب در مدارس ابتدایی شهرستان دماوند اجرا شد.

سید احمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند با اشاره به اجرای طرح آموزش مصرف بهینه آب در مدارس شهر های تحت پوشش طبق سنوات گذشته اظهار داشت: دراین طرح، کارشناس آموزش همگانی آبفا به همراه گروه نمایشی، راه‌های مصرف بهینه آب و پیشگیری از اسراف و هدر روی آب را به 500 نفر دانش آموز آموزش دادند.

وی ادامه داد: این طرح با هدف گسترش فرهنگ استفاده بهینه از آب در بین دانش آموزان با توجه به کاهش بارندگی‌ها و پایین آمدن سطح آب‌های زیر زمینی در سال‌های اخیر و استفاده صحیح از آب به عنوان مایع حیات اجرا شد.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه در این طرح آموزه های دینی و قرآنی  نیز برای آموزش نکات محوری در حوزه آب به دانش آموزان استفاده می شود، اظهار کرد: در راستای اجرای مفاد تفاهم نامه آبفا و اداره آموزش و پرورش دماوند معلمان و کارشناسان آموزشی و تربیتی مدارس نیز در قالب نشست‌های آموزشی و برنامه های فرهنگی و هنری اقدام به انتقال پیام های آموزشی مصرف بهینه آب به دانش آموزان می کنند.

وی خاطر نشان کرد: به منظورانتقال نکات آموزشی به زبان هنر نیز در طول سال تحصیلی مسابقات مجازی و حضوری  با موضوعات گوناگون  در سطح مدارس با هدف ارتقاء بهره وری و فرهنگ کاهش مصرف آب و همچنین مقابله با بحران کم آبی در بین دانش آموزان دوره ابتدایی و متوسطه دوره اول برگزار می شود.

مدیر روابط عمومی آبفای شرق بیان کرد: کارشناسان  آموزشی آبفا همچنین در قالب طرح درس به زبان آمار و تصویر نکات آموزشی را برای دانش آموزان با توجه به گروه سنی آنان عنوان می کنند تا زنگ هشدار کم آبی و چرایی استفاده بهینه از آب و نقش  پررنگ شهروندان در امر صرفه جویی در مصرف آب در استان تهران به ویژه در شهر های اطراف بهتر شنیده شود.

وی اضافه کرد: معلمان و والدین در آموزش فرهنگ استفاده بهینه از منابع انرژی به خصوص آب در کلاس درس و خانه نقش موثر و تاثیر گذاری دارند که باید به آن نگاه آموزشی – ترویجی عمیق تری داشت.

در پایان این برنامه های آموزشی ضمن برگزاری مسابقات ویژه از سوی آبفا به دانش‌آموزان جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا