با شعار «سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت»؛

زنگ سلامت در مدارس شهرستان دماوند نواخته شد

به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با شعار سلامت خانواده و مردمی‌سازی سلامت زنگ سلامت در مدارس سطح شهرستان دماوند نواخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود، در این مراسم که به صورت نمادین در دبستان دخترانه دولتی شهید بنت الهدی صدر شهر دماوند برگزار گردید، طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، فروتن مدیر آموزش و پرورش دماوند، کرمانی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند، طاهری رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند، یونسی معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند، زمانی پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش دماوند، کرمانی مسئول فرهنگی شهرداری دماوند و نورمحمدی مسئول جوانان جمعیت هلال‌احمر شهرستان دماوند حضور داشتند.

محمد فروتن، مدیر آموزش و پرورش دماوند در این مراسم اظهار داشت: یکی از موضوعات مورد مهم در زندگی هر فردی داشتن سلامت است و زمانی می توانیم از فکر و ذهن خود استفاده کنیم که بدن سالم داشته باشیم که در این راستا توجه به سلامت و تغذیه ضروری است.

وی افزود: هفته سلامت بهانه‌ای است که به اهمیت سلامت و موضوعات مرتبط با آن آشنا شویم؛ البته توجه به سلامت فردی باید در طول زندگی سرلوحه کار قرار گیرد.

لازم به ذکر است اجرای نمایش و سرود با موضوع بهداشت و سلامت، برپایی نمایشگاه نقاشي و اجرای حرکات ورزشی دانش‌آموزان از جمله برنامه‌های متنوع این مراسم بود.

نقش آفرینی و همراهی مردم، داشتن یک جامعه سالم دوچندان می‌کند/ با ورزش کردن، خوردن غذاهای سالم و مواد مغذی مناسب در سلامت بدن تاثیرگذار است

مجتبی بندادکرمانی مدیر شبکه بهداشت و درمان دماوند در آیین نواختن زنگ سلامت در دبستان دخترانه شهید بنت الهدی صدر شهر دماوند اظهار داشت: سه عضو اصلی بدن انسان شامل کلیه، قلب و اسکلت نقش بسیار مهمی در بدن انسان ایفا می‌کنند که برای داشتن بدن سالم باید این سه عضو اصلی نیز سالم باشند.

وی با بیان اینکه با ورزش کردن، خوردن غذاهای سالم و مواد مغذی مناسب به سلامت بدن خود کمک کنید، افزود: توجه به این موارد موجب می شود قلب سالم و مواد غذایی در بدن به راحتی جذب شود که این مهم با توجه به شعار هفته سلامت سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت نقش آفرینی و همراهی مردم در داشتن یک جامعه سالم دوچندان می کند.

این مقام مسئول بیان داشت: سه جمله مهم را همواره در بخش سلامت مورد توجه قرار دهید و آن هم انسان باید به غذایی که می خورد دقت کند، عقل سالم در بدن سالم و اگر عقل نباشد جان در عذاب است که برای به دست آوردن عقل سالم باید بدن سالم داشته باشیم.

کرمانی تاکید کرد: اگر می‌خواهید غذایی تهیه کنید حتما بپرسید که غذا سالم باشد و یا سیب سلامت داشته باشد؛ شیر مهم‌ترین و سالم ترین غذایی است که باید مصرف کنید و در کنار آن ورزش کردن در خانه و یا پیاده روی کردن را مورد توجه قرار دهید و از همین حالا و در این سن کم آغاز کنید که تاثیرگذار‌تر است.

جوانان و نوجوانان باید به سلامتی اهمیت ویژه‌ای دهند/ مسئولان فضایی سالم را برای زندگی مردم جامعه ایجاد کنند

رضا طاهرخانی، فرماندار شهرستان دماوند در آیین نواختن زنگ سلامت در دبستان دخترانه دولتی شهید بنت الهدی صدر دماوند اظهار داشت: اهمیت سلامت بر کسی پوشیده شده چرا که هم در دین ما تاکید شده و هم در زندگی روزمره با آن سرکار داریم؛ در جامعه ای مردم آن به سلامتی اهمیت ندهند زندگی کردن سخت خواهد شد که نمونه آن در ایام شروع بیماری کرونا شاهد بودیم.

وی افزود: جوانان و نوجوانان نیز باید به سلامتی اهمیت ویژه‌ای دهند و دانش آموزان قبل از حضور در مردسه، صبحانه خود را کامل بخورند و به تغذیه خود توجه کنند تا بتوانند خوب درس بخوانند.

فرماندار شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: مسئولان شهرستان نیز تلاش می کنند علاوه بر تامین امنیت در سطح جامعه، فضایی سالم را برای زندگی مردم جامعه ایجاد کنند و این مهم در دستور کار ما قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا