زنگ انقلاب در مدارس شهرستان دماوند نواخته شد

همزمان با سراسر کشور زنگ انقلاب در مدارس شهرستان دماوند نواخته شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، آیین نواختن زنگ انقلاب و گلباران تمثال حضرت امام خمینی(ره)، صبح امروز همزمان با ورود تاریخی حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی به صورت نمادین در دبیرستان و هنرستان دخترانه مریم عذرا شهر آبسرد برگزار شد.

در این مراسم رضاطاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند، حجت الاسلام میرشریفی امام جمعه شهر آبسرد و بخشدار مرکزی، حجت الاسلام کریمایی مسؤول رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و رئیس آموزش و پرورش شهرستان دماوند، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار آبسرد و دیگر مسئولان حضور داشتند.

رضا طاهرخانی فرماندار شهرستان دماوند ضمن تبریک ایام دهه مبارک فجر، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران، بزرگترین انقلاب تاریخ بود و این انقلاب با شعارها و آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در ۲۲ بهمن ماه ۱۳۵۷ جشن آغاز و نسل به نسل ادامه دارد و شاهد این شکوفایی در نسل های آینده هم خواهیم بود.

وی گفت: اثرات پیروزی انقلاب اسلامی را در گام دوم انقلاب به خوبی شاهد هستیم و امروز،  پرچم آزادی خواهی علاوه بر کشور عزیزمان ایران ، در دیگر کشور ها برپا شده است.

طاهر خانی بیان کرد: امروز این شکوه و عظمتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی دنیا دارد مدیون خون پاک شهدا، رهنمود های امام راحل (ره ) و درایت های ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله امام خامنه ای(مدظله العالی) است .

وی با بیان اینکه برنامه های متنوعی ویژه دهه فجر دیده شده است، گفت: مسئولان و مدیران ادارات در این 10 شب از نزدیک به صورت چهره به چهره با مردم دماوند دیدار خواهند داشت و تاکید شده است که بتوانند با ارائه راهکارهای لازم در میزهای خدمت از مشکلات مردم گره گشایی کنند.

فرماندار شهرستان دماوند عنوان کرد: در دهه فجر همچنین در نمازهای جمعه 3 شهر حضور پیدا خواهیم کرد، هفته گذشته در نمازجمعه آبسرد حضور پیدا کردیم و این هفته نیز در نمازجمعه رودهن حاضر خواهیم شد، همچنین میزخدمت هفته آینده در شهر دماوند برگزار می‌شود و قبل از آغاز نماز جمعه مسئولان به مشکلات و مطالبات به حق مردم می‌پردازند.

طاهرخانی افزود: برنامه‌های بصیرتی و افتتاحیه ها نیز با حضور مردم و مسئولان منطقه در دهه فجراجرا خواهند شد، در این ایام جشن‌های باشکوهی به مناسبت 43مین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نیز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به حادثه جاده‌ای اخیر و تسلیت به مردم دماوند عنوان کرد: امید است بتوانیم با کمک مسئولان دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم، تاکیدات لازم به دستگاه‌های مربوطه و شهرداری دماوند، راهداری و پلیس راه داده شده و جلسه مربوطه برگزار خواهد شد تا راهکارهای لازم در کوتاه ترین زمان اتخاذ شود.

زهرا طاولی، مدیر آموزش و پرورش دماوند نیز، ضمن تبریک و خوش‌آمدگویی به مدعوین، فرهنگیان، دانش‌آموزان حاضر و مخاطبینی که از طریق شبکه شاد طی برنامه زنده، شاهد و مشارکت کننده در برنامه بودند، با ذکر دعای سلامتی آقا امام زمان(عج) به فرهنگ انتظار و نماد عینی و عملی آن را در جهاد اکبر امام راحل و اندیشمندی که نمونه کاملی از اسوه حسنه و حیات طیبه در دنیا و اتصال به حیات معنوی است، اشاره نمود و درک و تبیین فرهنگ انقلاب از نسلی به نسل دیگر را از فرایض اصلی آموزش و پرورش و فرهنگ‌سازی در عصر کنونی برشمرند.

وی در بیانات خود به این سخن امام راحل که انقلاب انفجار نور بود، اشاره نمود که نورانیت انقلاب اسلامی به سبب برملا نمودن تاریکی ظلمت، جهل، استکبار و استثمار است و جوانان و ملت ما در لوای رهبری امام خامنه‌ای (مدظله) تا زمان ظهور امام زمان (عج) باید علمدار بمانند و علمدار تربیت نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا