زنده گیری کفتار راه راه در ارتفاعات شهرستان دماوند

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند گفت: ظهر امروز طی گزارش فردی از اهالی محترم و طبیعت دوست روستای وسکاره مبنی بر مشاهده یک کفتار راه راه بی حال در ارتفاعات نزدیک روستا سریعا به این محل عزیمت شد.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، نقی میرزاکریمی در تشریح این عملیات اظهار داشت: با دریافت گزارش اعلامی و به‌منظور اقدام فوری برای نجات جان این حیوان و جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار که می‌توانست جان این حیوان را به خطر بیندازد، به اتفاق چند نفر از محیط بانان بلافاصله راهی این محل شدیم.

وی افزود: از آنجایی که محل صعب العبور بود و امکان بردن تجهیزات آن هم به این سرعت وجود نداشت، با کمترین امکانات و دقت بالا حیوان زنده گیری و به سرعت به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند منتقل شد.

سرپرست و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دماوند در ادامه با بیان اینکه هماهنگی های اولیه و همزمان نیز با دامپزشک صورت پذیرفت، تصریح کرد: وضعیت اولیه حیوان مناسب ارزیابی می شود و بعد از معاینات توسط دامپزشک و بهبود وضعیت با نظر کارشناسان حیات وحش در طبیعت و زیستگاه های منطقه رهاسازي خواهد شد.

میرزاکریمی ضمن تقدیر و تشکر از اطلاع رسانی و مراقبت دورادور از کفتار توسط این دوستدار محیط زیست تا رسیدن تیم زندگیری، از شهروندان خواست در صورت مشاهده حیوانات وحشی از نزدیک شدن به آن و دادن استرس به حیوان خودداری و مراتب را به سامانه 1540 و یا شماره 76343738 محیط زیست شهرستان اطلاع دهند.

انتهاي پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا