به مناسبت گرامیداشت هفته وقف؛

همایش «همه واقف باشیم» در شهرستان دماوند برگزار شد/ رونمایی از تمبر آستان مقدس امامزاده هاشم (ع) دماوند

به مناسبت گرامیداشت هفته وقف، همایش «همه واقف باشیم» در شهرستان دماوند از تمبر آستان مقدس امامزاده هاشم (ع) دماوند رونمایی گردید.

به گزارش پایگاه خبری تارود دماوند، این همایش به مناسبت هفته وقف با حضور و سخنرانی حجت‌الاسلام قرائتی، مفسر قرآن کریم در مسجد جامع دماوند همراه بود.

همچنین ائمه جمعه دماوند و آبسرد، نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد شرق استان تهران، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه و برخی از مدیران ادارات از جمله مسوولان حاضر در این همایش بودند؛ همچنین جمعی از خادمان امامزادگان و خیران و هیات امناهای حسینیه‌ها نیز حضور داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد اشرفی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند در این همایش با بیان اینکه این شهرستان ۸۶۰ موقوفه ثبت‌شده دارد، اظهار کرد: این وقف‌ها از قطعات زمین ۲۰۰ مترمربعی به بالا در شهرها و روستاهاست.

وی افزود: ۹۵ درصد وقف‌ها در مورد تعزیه‌داری، عزای اهل‌بیت (ع) و پنج تن آل‌عبا (ع) است؛ بخش اندکی از این وقف‌ها مقید و بخشی دست سازمان اوقاف است که هر کجا نیاز بود، هزینه کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند گفت: با توجه به تبلیغات صورت‌گرفته در حوزه قرآنی، وقف‌هایی صورت گرفته؛ اما دارالقرآن هنوز ساخته نشده است و نیاز به بانی دارد.

اشرفی تصریح کرد: وقف حمایت معلولان، زوجین و … در شهرستان دماوند وجود ندارد که این نیازمند همت جمعی است.

وی بیان کرد: امروز یک وقف جدید در حوزه درمانی در روستای دهنار دماوند به ثبت رسید؛ در این راستا، یک واحد آپارتمان به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان وقف شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دماوند اضافه کرد: هر فردی با هر توانی که دارد، می‌تواند در حوزه‌های مختلف عمل وقف را انجام دهد؛ ۳۸ امامزاده در شهرستان دماوند وجود دارد که ۱۰ امامزاده با کمک خیران در حال بازسازی بوده و حدود چهار میلیارد تومان برای آنها هزینه شده است.

لازم به ذکر است در این همایش، از تمبر آستان مقدس امامزاده هاشم (ع) شهرستان دماوند توسط مسئولان رونمایی و از اعضای هیأت امناها و واقفان نمونه با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا