رواج پدیده جدید گورستان خواری در دماوند/ اخطار دادستان به دهیاری‌ها نسبت به تصرفات غیرقانونی گورستان‌های عمومی

دادستان شهرستان دماوند از رواج پدیده جدید گورستان خواری و اخطار به دهیاری‌ها نسبت به جلوگیری از تصرفات غیرقانونی گورستان‌های عمومی خبر داد.

محمد تقی تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند اظهار داشت: سرایت چشم و هم چشمی‌های پوچ و تجملات بی پایان به قبرهای چند ده میلیونی و تصرف گورستان عمومی به‌عنوان ملک شخصی نتیجه طمع بی‌پایان و توجه بیش از حد به دنیای دنی و غفلت از خداست.

وی افزود: یقینا سنگ قبر ۳۰۰ میلیون تومانی بهشت کسی را تضمین نمی‌کند، بلکه بر عذاب قبر او می‌افزاید.

دادستان شهرستان دماوند گفت: به دهیاری‌ها اخطار می‌دهم سریعا نسبت به برچیدن این تصرفات غیرقانونی گورستان‌های عمومی و مظاهر تفاخر و اشرافییت اقدام کنند.

گفتنی است برخی امامزاده‌ها و آرامستان های مناطق شرق استان تهران در اختیار شهرداری‌ها و متولیان دولتی نیست و به سبک سنتی و هیئت امنایی از سوی اهالی روستاها اداره می‌شود.

در سال‌های اخیر ممانعت از دفن اموات ساکنین غیر بومی در این مناطق باب شده و به همین بهانه قبور گورستان‌های منطقه را به اهالی غیر به ونی و مهاجر به نرخ‌های غیر واقعی و غیرمنصفانه می‌فروشند.

برخی افراد نیز قبور اموات خود را با ایجاد سنگ نماهای آن‌چنانی و آلاچیق تزیین می‌کنند و کاربری آرامستان را تغییر می‌دهند.

لازم است دستگاه‌های مسئول وارد عمل شوند و ضمن نظارت بیشتر برای حل این موضوع رویه‌ای واحد و قانونی اعمال کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا