رهاسازی فاضلاب صنعتی ناحیه صنعتی آئینه‌ورزان به داخل مسیل روستاهای پایین دست شهرستان دماوند/ محیط زیست: منتظر تصمیم مرجع قضایی برای رفع مشکلات زیست محیطی ناحیه صنعتی آئینه‌ورزان هستیم

شهروندی با ارسالی گزارشی به خبرنگار پایگاه خبری تارود دماوند از رهاسازی فاضلاب صنعتی ناحیه صنعتی آئینه‌ورزان به داخل مسیل روستاهای پایین دست شهرستان دماوند گلایه کرد و گفت: محیط زیست با متخلفان برخورد جدی داشته باشد و تعارف را کنار بگذارد.

در پاسخ به گلایه شهروند خبرنگار نقی میرزاکریمی رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند اظهار داشت: در خصوص موضوع انتشار آلودگی‌های زیست محیطی ناحیه صنعتی آئینه‌ورزان ناشی از رهاسازی پساب به مسیل موجود در مجاورت ناحیه صنعتی حسب بازدید، پایش و نمونه‌برداری‌های صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره با توجه به عدم مطابقت نتایج‌های آزمایشگاهی با استانداردهای زیست‌محیطی مراتب طی اخطاریه‌های زیست‌محیطی مکرر به مسئولین واحد ابلاغ گردیده است.

وی افزود: در این اخطاریه تاکید شده در جهت رفع آلایندگی‌ها نسبت به راه‌اندازی سیستم تصفیه فاضلاب صنعتی ناحیه اقدام نمایند که در این راستا علی‌رغم هزینه و احداث سیستم تصفیه فاضلاب متأسفانه نتایج بدست آمده از خروجی پساب با استانداردهای زیست‌محیطی مغایرت داشته و آلاینده بوده است.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان دماوند گفت: علی‌رغم پیگیری‌های مستمر اقدام مثبتی از سوی مسئولین ناحیه در جهت رفع آلایندگی به عمل نیامده است.

میرزاکریمی بیان کرد: در این راستا در تاریخ 12/04/1401 حسب وظایف قانونی نسبت به ارجاع پرونده به مرجع قضایی اقدام نموده و با توجه به حساسیت موضوع به همراه دادستان عمومی و انقلاب سابق شهرستان دماوند از وضعیت محل نیز بازدید به عمل آمد.

وی تاکید کرد: النهائیه با شرح فوق و با توجه به پیگیری‌های بعمل آمده از مرجع محترم قضایی در حال حاضر منتظر تصمیم قضایی پیرامون موضوع می‌باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا